עמוד:124

התפילה " על הנסים" לפורים ( עמוד ( 74 פעילות זו משלימה את העיסוק בתפילת " על הנסים , " והפעם בחלק המיועד לפורים . בפעילות על תפילת " על הנסים" לחנוכה התייחסנו לפסקה הפותחת המשותפת , ב י ארנו את המילים וזיהינו מילים נרדפות . כפתיחה לשיעור כדאי לשאול את ה תלמידי ם מתי למדנו חלק אחר של תפילת " על הנסים , " ולהתייחס שוב לפסקת הפתיחה המשותפת . בהתאמה לכיתה , ניתן לחזור על הפעילות שהוצעה בחנ וכה ( עמ' 71 במד , ( ל " או רק לבקש מה תלמידי ם לפרש את המילים . אפשר לשאול : באילו נסים עוסקת הברכה הפעם ? אנו מציעים לקרוא את המשך הברכה בקול , לשחזר עם התלמידים את משמעותה , ו לוודא כי התלמידים הבינו את המילים הקשות . פעילות - 2 כדי לסייע לתלמידים להבין את משמעות הביטוי " עמד על" , רצוי להפנותם להקשר שבו הוא מופיע בשני המשפטים , ולתרגל באופן זה את מיומנות הבנת מילים קשות באמצעות הקשרן . כדאי להתייחס גם למשמעות המילולית של הביטוי "עמד על , " ולהעשיר את אוצר המילים של התלמידים בביטויים נוספים עם הצירוף " עמד על " , כמו : עמד על רגליו , עמד על דעתו , עמד על שלו , עמד על נפשו . פעילות - 3 ב משפט הזה רצף של פעלים . אפשר לבקש מהתלמידים לאתר את הפעלים ולסמנם , ו לאחר מכן לקרוא את המשפט ברצף תוך הדגשת הפעלים , ולשאול אותם איזו תחושה מעורר בהם הרצף . פעילות - 4 אם אפשר , מומלץ להקרין על הלוח את ברכת " על הנסים " לחנוכה ולפורים ולה י עזר בה לביצוע הפעילות . כדאי לשים לב כי מקום הנס אינו מופיע במפורש בברכת " על הנסים " לחנוכה , אם כי ניתן להסיקו מתוך התוכן . כסיכום אפשר לקרוא את המשפט האחרון בשתי הברכות ו לשאול מה המסר המשותף ומהי מטרת הברכה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר