עמוד:65

ללמוד דברים חדשים ; קוראים על דברים שלא הכרנו קודם ומקבלים תשובות והסברים מקיפים יותר גם על דברים שידענו עליהם מעט לפני שקראנו בספר . קטע שלישי : עוד תכונות מופלאות של חתולים ( עמוד ( 16 פעילות – 3 פעילות זו מאפשרת תרגול לשוני בהקשר לשמות ותארים תוך התאמה לתוכן ול מין . פעילות – 4 בפעילות האחרונה מתנסים התלמידים במעקב וב תיאור התנהגות של חתולים . בכתיבתם עליהם להתייחס להשוואה בין מה שראו לבין מה שקראו בטקסטים המידעי ים שהופיעו בפרק ( ניתנות להם דוגמאות לניסוחים משווים ) . בפרק כולו נחשפו התלמידים לטקסטים מידעיים . במשימה האחרונה הם מתנסים בכתיבה המכוונת לעבר הטקסט המידעי ( תיאור של עובדות – אלו נמצאים בבסיסו ומהותו של הטקסט המידעי . ( כלומר , התלמידים נחשפים ל תוכן ולמבנה של טקסט מידעי והם למדים על התפקיד של קטעי המידע – כל אלו עוזרים בבנייתו של מודל הסוגה המידעית . סעיף ד – בעקבות הכתיבה התלמידים מתבקשים לקרוא בפני הכיתה את הקטעים שכתבו ולהקשיב לקטעים שילדים אחרים כתבו . לפיתוח התגובות לדברי אחרים תוכלו לקרוא במדריך למורה בעמוד . 02 הפרק "מה במודעה " ? ( עמוד 73 בספר הלימוד ) תמה : חיות מחמד . נושא ו האורייני של הפרק הוא " מודעות " . מודעות שייכות לעולם השיח של תקשורת המונים , ואכן , מטרתן לפרסם מידע לקהל הרחב . הנושא התוכני של הפרק הוא כאמור חיות מחמד , נושא הקרוב לחיי הילדים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני- אורייני - עיסוק בקשר שבין תוכן המודעה לבין בעלי העניין ( את מי המודעה יכולה לעניין ) ; הקניית מודעות לקיומם של פרטים חשובים אשר חייבים להופיע במודעה ; הקניית מודעות לאופיים של פרטי המודעה ( עובדות מול דעות ) . חלק מהמודעות בפרק הן מודעות העוסקות באבדות ובמציאות , ועל כן מופיעה בפרק התייחסות למצוות השבת אבדה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר