עמוד:64

פעילות – 2 לתלמידים מתקשים כדאי לחזור ולהדגיש את כל אמירותיה של מעין על כלב , לדוגמה : "קיווינו שזה יהיה כלב " . פעילות – 4 פעילות זו מזמנת טיפוח ופיתוח מיומנות הדיבור והאזנה באמצעות דיון בנושא קרוב לעולמם של הילדים – חיות . קטעים מתוך " : חתול בא הביתה – מדריך לילדים לגידול חתולים , " מאת תמי שם- טוב ( עמוד ( 64 קטע ראשון : התכונות של החתולים ( עמוד ( 14 פעילות , 1 סעיף א – אפשר לקרוא בכיתה את השאלות שהתשובה עליהם כתובה בקטע , ולקרוא בקול רם את החלק המתאים בקטע , העונה על השאלה . סעיף ב – אחרי שהתלמידים משלימים את המטלה בפעילות זו , אפשר לבקש מהם לבדוק אם הכותרת שבחרו מתאימה לכל הקטע ולא רק לחלק ממנו . פעילות זו עובדת על נושא ההכללות . בחירת כותרת נכונה מעידה על הבנת מהותו של הקטע . סעיף ג – שאלה זו מתכתבת עם תפקידו ומטרתו התקשורתית של טקסט מידעי – דרכו אנו לומדים דברים חדשים ומקבלים הסברים על דברים שלא ידענו קודם ורצינו לדעת . במהלך העיסוק בתכונות החתול ובהתאמ ה של מבנה גופ ו לאורח חייו , כדאי להזכיר את הפסוק המופיע בעמוד השער של הפרק " : מה רבו מעשיך ה , ' כולם בחכמה עשית " ( תהילים קד , כד ) . קטע שני : החושים של החתולים ( עמוד ( 11 פעילות – 1 פעילות זו מספקת אסטרטגיה עתידית לילדים לדרך בה ניתן לסנן מידע ולהשתמש בו מאוחר יותר ( לדוגמה , במקרים בהם צריך לסכם מתוך טקסט ) . פעילות , 2 סעיף א – בפעילות זו עוסקים בקשר שבין תמונה לטקסט . בטקסטים עיוניים כמו טקסט מידעי או כתבות בעיתון נעשה שימוש בתמונות : לפעמים הקשר ברור ולפעמים סמוי יותר . בכל מקרה , התמונות נקשרות לנאמר בטקסט ומדגימות או ממחישות את הנאמר בו ( גם שאלות אחת ושתיים המופיעות אחרי קטע הקריאה השלישי מזמנות להם אפשרות לעסוק בכך ) . ב סיום פעילות זו הילדים יכולים לחזור לטבלה שהוצגה בשאלה 0 א שלאחר הקטע הראשון , ולציין ליד כל שאלה אם הם ידעו את התשובה קודם או שהם למדו אותה עכשיו ( הסימונים יכולים להיות קצרים : " קודם" או "עכשיו . ( " הפעילות הזו מבליטה את החשיבות של קריאת קטע המידע : קריאת קטעי מידע עוזרת לנו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר