עמוד:36

קריאת טקסטים עיוניים כדאי לחשוף את הילדים באופן מודע במהלך השנה לכל סוגי הקריאה ולהצביע על הסיבה או המטרה של שימוש בסוג קריאה זה או אחר . קריאה מרפרפת – קריאה לצורך התרשמות מהטקסט או עמידה על הנושא הכללי שלו . קריאה הדרגתית של הטקסט – קריאה של מקטעים לצורך הפקה מבוקרת של המשמעות . זאת הדרך שבה משתמשים כשיש צורך בבניית פיגומים בין קטע אחד למשנהו . קריאה דקדקנית של הטקסט – קריאה רציפה מדייקת ומדויקת , מתאים לט קסטים שהן נושאם הן מבנם לא מסובך לקוראים הצעירים . קריאה סורקת לאיתור פרט אחד - אפשר להשתמש בה גם כקריאה שנייה של הטקסט . אפשר ורצוי להפעיל דרכי קריאה שונות לצרכים שונים על אותו טקסט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר