עמוד:28

( 4 פעילות אחד על אחד : . 4 . 0 המורה עובד עם ילדים יחידים . 4 . 3 ילדים עובדים בזוגות . אינטראקציות בקבוצות וביחידים נחלקות בין אינטראקציות המובלות על ידי המורה לבין כאלו המובלות על ידי הילדים עצמם . יש ערך למימושן של כל חמשת סוגי האינטראקציות , תוך בחירה מושכלת במתאימה ביותר . לצד חלק מהפעילויות בספר מצוין ההרכב המומלץ על ידי מפתחי הספרים . דוגמאות : בפרק " אריה , פיל וחברים אחרים" הילדים עובדים בקבוצה – כל תלמיד בקבוצה בוחר בדמות אהובה מהסיפור ומסביר מדוע בחר בה . פעילות זו מאפשרת לכל תלמיד להתבטא ( ולא להימנע , כמו שקורא לרוב במליאות של כלל הכיתה בה יש ילדים הנמנעים מלדבר . ( ההתבטאות בתוך קבוצה מצומצמת יכולה להוות מסגרת תומכת ומחזקת . בפרק " נא להכיר : חתולים" התלמידים משוחחים במליאת הכיתה על המושג "יומן" – לילדים שונים ידע מוקדם שונה , ולפיכך שיחה בכיתה תעשיר ותרחיב את הידע של אלו אשר מכירים את המונח בהקשר אחד בלבד ( לדוגמה : יומן שכותבים בו שיעורי בית . ( כך גם בפרק " על כלבים וילדים" בו נעשית שיחה אודות המשמעות של " מספר" ו"שרשרת" בהקשר לכלבים . התאמה לשונות נעשית גם דרך הצעות למורים במד"ל של מחסן משפטים מתאימים לתמונות נתונות עבור תלמידים מתקשים יותר ( בעוד בספר מתבקשים התלמידים לחבר בעצמם משפטים לתמונות . ( ההתאמה לשונות התלמידים נעשית גם על -ידי כך שהספר מכיל בתוכו פעילויות מגוונות בתוצר שלהן : הבעה בכתב , הבעה בעל -פה , ציור , פעילויות התאמה ( מתיחת קו , ( האפשרות להציג הצגות בפני הכיתה ועוד . Alexander , R , ( 2005 ) Education , Culture and Cognition : intervening for growth . International 31 Association for Cognitive Education and Psychology ( IACEP ) 10 th International Conference , University of Durham UK 10-14 July 2005 .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר