עמוד:22

הספר הדיגיטלי מציע לתלמידים הצעירים סביבות ויזואליות מגרות , שבהן הם רוכשים ומבססים את הידע הקוגניטיבי והלשוני הנדרש מהם בתהליך הבנת הנקרא ( פענוח , אוצר מילים , תחביר , ידע השיח , ידע מטה -לשוני וכו ( ' במקביל לפיתוח היכולת לשלוט במיומנויות מחשב . להלן הדגמות של הנאמר למעלה בתוך ספר הלימוד בגרסתו הדיגיטלית : העמקת הדיאלוג הלימודי ע ם טקסט באמצעות משחקים לימודיים – הגרסה הדיגיטלית של מילה טובה ב מציעה לתלמידים עושר רב ומגוון רחב של משחקי מחשב לימודיים : משחקי זיכרון ( למשל , לביטויים עם המילה אצבעות בפרק "עצים '" בעמוד ;( X משחקי התאמה ( למשל , התאמה בין תוכן הברכה לנמען בפרק "ברכות מכל הלב " בעמוד , ( Y טריוויה , תשבצים משחקי רב - ברירה , משחקי גרירה ועוד . חוקרים הראו כי באמצעות משחקי מחשב אפשר לטפח מיומנויות מוטוריקה עדינה , לשפר מהירות תגובה ויכולת ריכוז , לטפח מיומנויות חזותיות , שמיעתיות ומרחביות , ולטפח מיומנויות חשיבה כגון תכנון , ארגון ורצף פעולות . איתור מידע באתרים ברשת – ההטמעים בספר מציעים לתלמידים שימוש בכתובת אתר אינטרנט ודפדוף באתר נתון . למשל הפנייה לאתרי קומיקס בעברית המיועדים לילדים צעירים כהקדמה לעיסוק בסיפור ציור בפרק "משנכנס אדר מרבין בשמחה , " בעמודים . N-M שיתופיות בלמידה – בגרסה הדיגיטלית של ספר הלימוד מוטמעות משימות העושות שימוש במרכיבי תקשוב שתומכים בעבודה שיתופית כחלק בלתי נפרד ומהותי בתהליך הלמידה . התלמידים משמשים מקור מידע לעמיתיהם , בונים תוצר משותף ומתייחסים לתוצרי עמיתים תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה . למשל , בפרק "חורף " התלמידים מוזמנים להפיק מילון מתוקשב של מילים הקשורות לנושא חורף בסביבה שיתופית . במשימה זו תלמיד כותב מילה וחבריו מוסיפים ביטויים שמכילים את המילה , משפטים עם המילה , תמונה או וידיאו . בדרך זו מצטברים ערכים סביב הנושא חורף . כל ערך מעובה באמצעות ביטויים , משפט ים וטקסטים ויזואליים . השיתופיות מתבטאת בכך שכל תלמיד בכיתה תורם מהידע שלו לאחרים והתוצר המתקבל הוא עשיר ומגוון . 25 זלכה , ג . . ) 2199 ( סביבה לימודית דיגיטלית בגני הילדים . בתוך תקשוב למידה והוראה , בעריכת דוד חן וגילה קורץ , הוצאת המרכז ללימודים אקדמיים , אור יהודה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר