עמוד:178

שאלה חשובה הכרוכה בהסקת מסקנות היא - למה הילדים רימו , מה רצו להשיג ? תובנה חשובה שנייה - מדוע פינג נבחר להיות יורשו של המלך ? בעזרת השאלה "איך הרגיש פינג כשהופיע בידיים ריקות , האם פחד ? האם התבייש " ? תציפו פן מוסרי נוסף בהתנהגותו של היורש - פינג עשה כמיטב יכולתו להצליח , ולכן לא הייתה לו סיבה לחשוש . כדאי להפנות את תשומת לבם של הילדים לעובדה שאביו של הילד היה מקור התמיכה והוא שלימד את בנו כלל חשוב : מי שעושה ככל יכולתו - אינו צריך לחשוש ואין כועסים עליו . כאן אפשר להשליך על חיי היו מ יום של הילדים בבית הספר ובכלל : כשהם עושים מאמצים לעשות את המוטל עליהם , גם אם התוצאה איננה הטובה ביותר - הם זוכים להערכה . הילדים יוכלו לספר דוגמאות מניסיונם האישי . תכונה נוספת של פינג המשתמעת מדבריו של הקיסר - אומץ לבו . שאלו את הילדים - למה פינג היה זקוק לאומץ לב ? האם אומץ הלב קשור לתפקידו של הקיסר ? האם גם לדעתם ראוי היה לבחור בו כיורש לקיסר ? כדאי להפנות את תשומת לבם של הילדים לסגנון הציור המיוחד במינו ( הפרטים הקטנים המצוירים בקפדנות , השפע , המגוון והצבעוניות של הפרחים כמשתמע מהפתיח של הסיפור , ( וכן ל מה שאפשר ללמוד על סין בימים עברו : הנוף , הבניינים המיוחדים , סגנון הלבוש של הדמויות , מראה פמליית הקיסר , מראה האב לעומת הקיסר וכן הלאה . " אריה הספרייה , " מאת מישל קנודסן , כנרת 2228 מישל קנודסן ( נ' ( 0274 נולדה וחיה בניו יורק , עוסקת בכתיבה ובעריכה של ספרים לילדים . כותבת בעיקר לילדים ופרסמה עד כה כ 21 - ספרים . אריה הספרייה ראה אור ב . 3116 - " אריה" ו"ספרייה" הם שני מונחים הלקוחים משתי מסגרות סמנטיות שונות . כשאנו שומעים " אריה , " אנחנו מבינים את המילה לא רק בזכות ההגדרה המילונית של בעל החיים הזה , אלא על רקע הקשר רחב , כלומר בעזרת מסגרת תוכן כוללנית שהתפתחה בתודעתנו : על הערבה באפריקה , על שמורות טבע , על בעלי חיים בסכנת הכחדה , על משפחת החתוליים , על בעלי חיים טורפים , על אסטרולוגיה וכן הלאה . בדרך כזו אנו מבינים גם את המונח " ספרייה . " נראה שאין נקודת השקה בין שתי המסגרות הסמנטיות האלה , ולפיכך שמו של הספר הוא צירוף מפתיע ומסקרן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר