עמוד:143

האינטרנט ) המתעדים את חגיגות השמחה בארץ וממחיש ים את התיאור המילולי בשיר . הפרק ל"ג בעומר ( עמוד 025 בספר הלימוד ) בפרק הזה , המוקדש לתקופת ספירת העומר , יש דו - שיח ( שהוא בעצם טקסט מידעי , ( סיפור וקטע מידע . הפרק מאפשר לילדים התבוננות בחוויה המוכרת להם , ל"ג בעומר , משלוש זוויות שונות : מידעית ( באמצעות הדו -שיח המסביר מדוע חוגגים את ל"ג בעומר , ( רגשית -חברתית ( באמצעות סיפור ) ומודעות סביבתית ( באמצ עות טקסט מפעיל . ( בספור מסופר על סיטואציה חברתית שבה לועגים לילד בשל משקפיו . המצב משתנה מקצה לקצה כיוון שחיים – הילד , הציל את המצב . סוף הסיפור מבוסס על עובדה מדעית שזכוכית יכולה להתלהט מקרני השמש ולגרום להדלקת אש . קטע המידע עוסק בכללים למניעת נזק של מדורו ת לסביבה . הערות והצעות להוראת הפרק קטע מידע " ספירת העומר " ( עמוד ( 135 הקטע הוא דו- שיח המוסר מידע , ובכך מאפשר למורה לעסוק בתוכנו המידעי , כבכל טקסט מידע אחר , ובדו- שיח כסוגה בפני עצמה . כפתיחה לשיעור אפשר לשאול את התלמידים אם הם יודעים כמה ימים נותרו עד לחופש הגדול . סביר להניח כי בתקופה זו של השנה יהיו בכיתה כאלו שכבר מנו את

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר