עמוד:110

פעילות , 2 סעיף ב - הילדים יכולים להעתיק את המשפטים מהטקסט או לנסחם בלשונם . למתקשים אפשר לתת את המשפטים האלה , ולבקש שישבצו אותם מתחת לאיור המתאים : . 0 הילדים חופרים ארבע גומות עמוקות באדמה . . 3 הילדים שמים את הדברים השונים בגומות . . 2 הילדים מכסים את כל הגומות באדמה . . 4 הילדים מסמנים את הגומות כדי שיוכלו למצוא אותן . פעילות , 3 סעיף ב - פעם נוספת נפגשים הילדים עם אסטרטגיה של סיכום מידע – טבלה . הצגת הפרטים בטבלה היא תמציתית ומסודרת . הפרטים מוצגים זה מול זה בהתאמה . הפעילות הזאת מאפשרת לתלמידים להתאמן בקריאה מתוך טבלה . הם נדרשים למסור ניסוח מילולי של נתונים המופיעים בטבלה . פעילות - 4 הטבלה ממחישה את ההשוואה , ושוב התלמידים מקבלים הזדמנות להתאמן בניסוח הנתונים המופיעים בה במילים . כן התלמידים מתרגלים את השימוש במילות קישור ( וי"ו החיבור , המציינת תוספת , ומילת הקישור " אבל , " המציינת ני גוד ) כדאי לשוחח עם התלמידים על מה שאפשר ללמוד מהתוצאות שהתקבלו . להלן המשך הטקסט שבספר "תשמור על העולם , " המוגש למורים כחומר עזר . מה גיליתם ? החסה והתפוח מתפרקים באופן טבעי . הם יכולים לחזור ולהיות חלק מהאדמה . הם יהיו לחלק מהאדמה והם יעזרו לדברים אחרים לצמוח ( שימו לב : יש מקומות שבהם יעבור זמן מה עד שהחסה והתפוח יהפכו לאדמה . באדמה חמה ולחה יותר התהליך יהיה קצר יותר . ( הפלסטיק והקלקר עדיין שם . הם עשויים מחומרים שמקורם באדמה , אבל הפכו אותם למשהו ששוב לא יכול להיות חלק מהאדמה . אילו חומרים טובים לנו יותר ... ולסביבה שלנו ? האם איננו לוקחים מכדור הארץ יותר מדי דברים שאיננו יכולים להחזיר ? האם חשוב לנו להשתנות ? מתוך : ג'אבנה , . ( 3112 ) . 'ג בחזרה לאדמה . " תשמור על העולם , ילד , " !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר