עמוד:66

הערות והצעות להוראת הפרק פעילות – 1 לפני הקריאה כדאי לוודא שהילדים מכירים את המיל ה " וטרינר" . אפשר לקרוא את ה פעילות בזוגות : בהתחלה יקרא אחד הילד ים משפט והילד השני ימצא את המודעה המתאימה לו , ואחר כך יתחלפו . אפשר לדבר עם התלמידים על המשותף לכל הטקסטים ועל השונה ביניהם : כולם מודעות , כולם מכוונים לכלל הציבור וכולם נוגעים לבעלי חיים , אך כל טקסט עוסק בנושא אחר – מטרתה של כל מודעה היא אחרת מבחינת סיבת הפרסום שלה והנמענים אליהם היא פונה . אפשר ללכת עם הילדים ללוח מודעות בבית הספר ( אפשר לעשות זאת ביחד או לשלוח קבוצת ילדים עצמאית . ( הילדים יעתיקו מודעה ויביאו אותה לכיתה . אפשר להכין תצוגה של מודעות שהילדים העתיקו במתנ " ס , בחנות או בכל מקום אחר . פעילות , 2 סעיף א – לא תמיד אפשר לסמוך על כך שילדים מבחינים במודעות בסביבת מגוריהם ולכן אפשר לעשות פעילות מקדימה ומכינה לפרק זה ולבקש מהילדים לחפש מודעות . לפני שהילדים נשלחים לביצוע הפעילות כדאי לכוון אותם לחפש במקומות שבהם אפשר למצוא מודעות כאלה , למשל במרכז המסחרי השכונתי , על לוח מודעות , על שערים וגדרות של מבני ציבור וכו . ' אפשר להראות לילדים מראש ארבע- חמש מודעות אותנטיות , ולבקשם לצלם את המודעות שהם נתקלים בהן . כדאי לעודד את התלמידים לדבר על מודעות בכלל , ולא רק על מודעות הקשורות לבעלי חיים . מטרת השיחה היא ללמד כמה עקרונות : א . מודעות באות להעביר מסר . כותבי המ ודעות מבקשים ליידע אנשים אחרים בנושאים שבהם הן עוסקות . מודעה משמשת כ " במה " להעברת מידע , ומטרתה להפעיל מישהו אחר ( לקנות מוצר שמוצע במודעה , לשים לב אם יראו כלב שהלך לאיבוד המתואר במודעה ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר