|
עמוד:60
אפשר לשאול את ה תלמידי ם מדוע השיר מתאים לפרק "משאלות , " אילו מילים רמזו להם שיש כאן משאלה ? פעילות - 2 כאן ניתן לפרט בנוגע ל תוכן המשאלה : כיצד מתאר הילד את תפקידו של הרב , ההבדל בין רב ראשי לרבנים אחרים , "שאנשים יבואו אלי לשאול" – איזה סוג של שאלות שואלים רב ? איזה סוג ספרים יש לרב ? וכדומה . פעילות - 3 כדאי לשוחח עם ה תלמידים על כך שפריסת המילים על פני השורות נושאת משמעות . לפעמים כאשר משורר רוצה להדגיש משהו , הוא בוחר לפזר את המילים בכמה שורות . אפשר לקרוא שוב את שתי השורות הראשונות באינטונציה המתאימה לחלוקת השורות , ולשאול במה תורמת החלוקה לשורות להבנת דירוג המשאלות של הילד . סעיף ב - המילה " לפחות " מציינת המעטה ביחס למשהו אחר . אפשר לשוחח על מקור המילה –מהמילה " פחות , " ולהזכיר גם את הביטוי "לכל הפחות . " בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי להקדים את השיחה לפעילות . פעילות - 4 המילה " אפילו " היא מילת קישור המשפיעה על הקשר שבין המשפט שלפניה לזה שאחריה . זו מילה מוכרת לתלמידים , אבל אפשר "לעלות קומה" בשיח עמם בחידוד ההבנה של התפקיד שיש למילה . אפשר להרחיב את הפעילות על ידי יצירת משפטים שבהם יש שימוש ב מילה " אפילו , " הן על ידי המורה והן על ידי התלמידים . משמעותה המילולית של המילה אפילו היא גם או אף , והיא משמשת להדגשה . אפשר לכתוב על הלוח את " רשימת" הידיעות של הרב שמביא הילד , ולשאול את התלמידים האם כולן שוות בעיני הדובר בשיר . כדאי לבקש מהם לשים לב לאופן הקישור בין כל משפט : ו ' החיבור בין ידיעת פירושים וידיעת כתב רש " י , ו - ו' החיבור והמילה אפילו בין ידיעת כתב רש"י לידיעת מילים בארמית , ולעמוד על משמעות התוספת של המילה אפילו . התפיל ה "ברכת השנים" ( עמ' ( 57 ברכת השנים היא הברכה התשיעית בתפילת שמונה עשרה . הברכות בתפילת שמונה עשרה נחלקות לשלוש קטגוריות : שבח , בקשה , והודאה , כאשר ברכת השנים משתייכת לקטגוריית ההודאה . ב ברכת השנים אנו מבקשים מה' שפע ברכות - גשמים , פרנסה , שמירה ועוד . אדם הרוצה לבקש בקשות אישיות בעני י ני פרנסה , יכול לשלב את בקשתו בברכה זו .
|
|