עמוד:6

בפרק " אריה , פיל וחברים אחרים" בהקשר לסיפור " הפיל והפרפר" ( כרך א , עמוד ;( 022 ובפרק " טיפשים או חכמים " ? בהקשר לסיפור " מה שעשה אבא שלי" ( כרך ב , עמוד . ( 11 כמו כן , עיקרון המעגליות בא לידי ביטוי גם בהקשר לאמצעים האורייניים שבש ירות הסוגות . אלו מטופלים פעמים אחדות בספר בהקשרים שונים . למשל , המעגליות באה לידי ביטוי במפגשים עם שירים , בנושא של חזרות . דוגמות : בפרק " משאלות " בהקשר לשיר " הייתי הילד הכי קטן בכיתה" ( כרך א , עמוד , ( 21 ובהקשר לשיר " לו הייתי קרנף" ( כרך א , עמוד ;( 51 בפרק " המחשבות הפרטיות שלי " בהקשר לשלושת השירים המופיעים בפרק ( כרך ב , עמוד ;( 21 ובפרק " להיות גדול , להיות קטן " בהקשר לשני השירים המופיעים בפרק ( כרך ב , עמוד . ( 10 יש גם עיסוק בחזרות בפרק " לשמור על העולם" המציג טקסטים מידעיים- טיעוניים ( כרך ב , עמוד . ( 1 › חינוך לערכים – הטקסטים לספר נבחרו בקפידה , כך שיתאימו לנושא , יעניינו את התלמידים ויתאימו לגילם . מובן שגם מסרים חינוכיים עמדו מאחורי בחירתם , כגון : חינוך לאהב ת הארץ " ) ימים מיוחדים , " כרך ב ) חינוך לכבוד ולאהבת האדם " ) אריה , פיל וחברים אחרים , " כרך א ;( חינוך לאסתטיקה " ) אביב הגיע , פסח בא , " כרך ב ) חינוך לשמירת הסביבה " ) לשמור על העולם , " כרך ב ;( חינוך לסקרנות ולחשיבה מדעית " ) שעשועי מדע , " כרך ב ;( ערכים הקשורים למורשת העם היהודי " ) דברי חכמים , " כרך ב ) חינוך למשפחה " ) להיות גדול , להיות קטן" , כרך ב . ( › ההבעה בכתב ובעל פה כאמצעי וכמטרה - בספר הודגש תחום ההבעה באמצעות פעילויות המזמנות כתיבה בהקשרים שונים ולמטרות שונות ובאמצעות מצבי דיון ושיחה שמזמנים התכנים . נבחרו סוגות ומיומנויות מרכזיות בנושא ההבעה שנלמדות תוך כדי תי הלוך מכוון ומונחה . ( הרחבה בנושא – ראו בעמ' ( 04 › למידת לשון מן הטקסט ואליו – פעילויות הלשון נבנו בדרך התומכת בהבנת הטקסט ובהתאם למאפייני הסוגה הנלמדת . כמו כן פעילויות אלה נועדו להרחבה , להעשרה ולהעמקה של נושאי הלשון הנדרשים , ולפיתוח מודעות לשונית ומטא - לשונית . ( הרחבה בנושא הוראת הלשון ראו – בעמ' ( 05 › העשרת אוצר המילים › מילון מנט לי עשיר הוא תשתית הכרחית להבנה ולהבעה , ולכן בפעילויות ניתן דגש רב לאוצר המילים – להבנתו ולהרחבתו . ( הרחבה בנושא אוצר מילים – ראו בעמ' ( 01

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר