עמוד:157

. 10 הנה הבית השני בשיר . הוא מתאר את המקומות שהילד עובר בהם במרדפיו אחר הלטאות : בחולות בין שיחין ומערות , בין סלעים ועצים , בין צבר וקוצים . א . שימו לב שכמעט בכל המילים נשמעים הצלילים ח ס ש צ . קראו את השורות בקול , והדגישו את הצלילים האלה . ב . דמיינו את הילד הרודף אחר הלטאות במקומות המתוארים בשיר . חשבו : האם יש קשר בין צלילי המילים לקולות הנשמעים כשהלטאה והילד עוברים במקומות האלה ? הסבירו . . 11 לפניכם כמה שורות מהבית הראשון של השיר "אינני רודף לטאות . " יצאה לטאה - אני אליה . היא בורחת - אני אחריה . בשיר ולפעמים גם בדיבור משתמשים במשפט לא שלם , אבל מבינים את כוונתו בתוך ההקשר , הסביבה שבה הוא נאמר או נקרא . יצאה לטאה ו-היא [ הלטאה ] בורחת הם משפטים שלמים ומובנים . אבל מה דעתכם על "אני אליה . " האם חסר לכם משהו ? א . אילו פעלים יכולים להתאים למילים אלה ? אני מתקרב / מתגעגע / בא / ניגש / נוסע אליה ב . אילו פעלים מתאימים לשיר ? ג . הציעו פועל שמתאים לשורה "אני אחריה . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר