עמוד:103

. 8 בפסקה האחרונה מדובר על הכרזת המדינה , שבעקבותיה קמה מדינת ישראל העצמאית . א . התחלקו לזוגות . דונו ביניכם מה פירוש להיות עצמאי או עצמאית ? למה כדאי להיות עצמאיים ? רשמו על דף כמה יתרונות של עצמאות . שיחה בכיתה ב . למה לדעתכם עמים רוצים להיות עצמאיים ? תכננו כיצד להציג את דעתכם בדיון : חשבו באילו מילים תבחרו להציג את דעתכם : אני חושב / ת , אני רוצה לומר , לדעתי , מצד אחד ... מצד שני ... הוסיפו הסבר מדוע אתם חושבים כך , למשל : לדעתי עמים רוצים להיות עצמאיים כי ... הקשיבו בתשומת לב לדעות של חברים . השתדלו לא לחזור על דברי אחרים , אפשר לומר : אני חושבת כמו ... אני מסכים עם ... לאחר הצגת הדברים שוחחו : האם השיחה על מה פירוש להיות עצמאי הכינה אתכם לדיון בכיתה . האם נעזרתם בדף שהכנתם ? האם למדתם משהו חדש על הדרך שבה כדאי להתכונן לדיון ? מה למדתם ? . 9 א . בחרו אחת מהכותרות הבאות וכתבו על אחד הנושאים : מזל שנולדתי במדינה ולא לפני שהמדינה קמה . חבל שלא נולדתי לפני שהמדינה קמה . ב . קראו את מה שכתבתם בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר