עמוד:61

סימנים בשיר . 3 א . איזה גור עומד לדעתכם במרכז השיר ? ב . בואו נבדוק אם מהדרך שבה השיר כתוב אפשר להבין מי מהגורים עומד במרכז השיר . המשורר חוזר פעמים רבות על המילים "כן" ו"לא . " מצאו בשיר כמה פעמים מופיעה המילה "כן" וכמה פעמים מופיעה המילה "לא . " איזו מילה מופיעה פעמים רבות יותר ? ג . הצליל של המילה "לא" נשמע גם בהרבה מילים אחרות , כמו " הבדלו" שבבית הראשון , ו"לו" שבבית השלישי . מצאו בשיר עוד מילים כאלה וכתבו אותן . ד . האם הבדיקה שערכתם בסעיפים ב' ו-ג' מאשרת את מה שחשבתם בסעיף ? 'א הסבירו . . 4 א . שימו לב לשני השמות ; כשקוראים את השם "כן-גורו" נזכרים במילה "קנגורו . " למה , לדעתכם , שלונסקי כתב "כן-גורו" ולא השאיר את הכתיב הרגיל של המילה ? ב . עבדו בקבוצות : תארו לעצמכם שניתנה לכם האפשרות לשאול את המשורר שלונסקי למה נתן לגיבוריו שמות כאלה . חשבו מה היה עונה , כתבו את הדברים בשמו וקראו אותם בפני הכיתה . שיחה בכיתה ג . שוחחו על המקצב של השיר : תחילה קראו בקול את השיר לפי קצב אחיד , כאילו שאתם מלווים את עצמכם בתיפוף . מה דעתכם , המקצב מוסיף משהו לתוכן השיר או להנאה ממנו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר