עמוד:55

. 1 בהוראות להכנת אוזני המן שני חלקים : החומרים ואופן ההכנה . התבוננו בחלק החומרים . א . לפי מה חולקו החומרים ? ב . במתכונים מפרידים בין חומרים להוראות הכנה . שערו למה . . 2 באיזה חלק של המתכון מופיעים פעלים ? למה הפעלים דווקא בחלק הזה ? . 3 א . בחרו ארבעה פעלים והעתיקו אותם . ב . קראו את הפעלים שבחרתם . האם הפעלים ביחיד או ברבים ? באיזה זמן הם כתובים : עבר , הווה , עתיד ? ג . בדקו את הפעלים האחרים בהוראות . האם כולם כתובים באותה הצורה ? . 4 בספר הראשון היו הוראות להכנת כלב מנייר ( עמודים . ( 61-60 הפעלים שם היו בצורה שונה , בציווי : הכינו ריבוע נייר . הניחו אותו כמו בציור . 1 כתבו את הפעלים שבחרתם בפעילות 3 א בצורת ציווי . . 5 חושבים על סדר הפעולות של אופן ההכנה . הסבירו את תשובתכם לכל אחת מהשאלות . א . האם אפשר לעשות את פעולה 3 לפני פעולה ? 2 ב . האם אפשר לעשות את פעולה 6 לפני פעולה ? 5 ג . האם אפשר לעשות את פעולה 8 לפני ? 7 ד . מה דעתכם על פעולה ? 4 האם אפשר לשנות את מיקומה ? ה . אתם רוצים להוסיף להוראות ההכנה את הפועל "אוכלים , " לאיזה מספר הוראה תצרפו אותו ? ו . כתבו מה המסקנה שלכם על סדר הפעולות בהוראות . האם הסדר חשוב ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר