עמוד:45

לקראת סיום . 1 בפרק הזה קראתם שני שירים על שתי גברות . האם הגברות דומות בעיניכם או שונות זו מזו ? דמינו אותן : חשבו איך נראים הפנים שלהן , הגוף , הלבוש וההתנהגות . כתבו עליהן או ציירו אותן בלי פרטים שיעזרו לזהות אותן ( כמו מטען , כלבלב , אוטובוס , סלים . ( עבדו בזוגות : הראו לבן הזוג שלכם את מה שכתבתם או ציירתם . האם הוא יכול לגלות מי הגברת עם הסלים ומי הגברת עם הכלבלב ? שיחה בכיתה . 2 גם בין השירים , כמו בין הגברות , יש דמיון ויש שוני . במה השירים דומים ובמה הם שונים ? חשבו : איפה מתרחשים השירים ? בישראל ? במקום אחר ? איך יודעים ? אילו דברים חוזרים בשירים ? מה מפתיע בבתים האחרונים של השירים ? חפשו נקודות נוספות של דמיון ושל שוני והצביעו עליהן בכיתה . . 3 לפניכם קטע מתוך השיר "גברת עם סלים : " על ספסל אחדסל עם כל מיני , על ספסל אחר סל עם עתוני . א . כשאומרים "כל מיני" או "עיתוני , " מחכים להמשך שיסביר על מה מדברים . בשאלה 5 בעמוד הקודם חשבתם מה אפשר להוסיף ל"כל מיני . " מה אפשר להוסיף לעתוני ? הציעו מילים מתאימות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר