עמוד:77

ב . בניית תיבות 1 א . קחו את דף המלבנים לגזירה ( בסוף החוברת ) וגזרו את המלבנים . בחרו 6 מלבנים שאפשר לבנות מהם תיבה ובנו אותה . ( היעזרו בנייר דבק לחיבור המלבנים ( . ב . אילו מלבנים בחרתם ? כתבו את הצבעים שלהם : ג . על התיבה שבניתם סמנו באותו הצבע את זוגות המלבנים השווים ( לפי הצבע הרשום עליהם . ( 2 פעילות קבוצתית השוו את התיבות שבניתם . סובבו אותן כדי לראות אם הן שוות או שונות . כמה תיבות שונות זו מזו בניתם בקבוצה ? 3 פעילות קבוצתית קחו את דפי הגזירה : מלבנים לבניית אוסף התיבות . בכל דף כזה יש מלבנים שאפשר לבנות מהם תיבות . חלקו ביניכם את הדפים האלה , כך שכל אחד מהתלמידים יקבל דף או שניים , יגזור את המלבנים ויבנה את התיבות ( כדאי לעבוד בזוגות . ( את אחד המלבנים בכל תיבה הדביקו רק בצד אחד , כך שהתיבה תישאר פתוחה . שימו לב : כל קבוצה צריכה לבנות 10 תיבות שונות . זהו אוסף התיבות . שמרו את האוסף להמשך הפרק . התבוננו בכל התיבות שבאוסף התיבות ומצאו את הדברים המשותפים לכל התיבות . מה מצאתם ? את סעיף 2 אפשר לעשות כפעילות כיתתית המלווה בדיון . כדאי לשים לב לעובדה שאותו מלבן יכול לשמש בתיבות שונות . בסעיף 3 משאירים צד אחד פתוח בכל תיבה כדי לאפשר את מילוי התיבות בהמשך הפרק . שימו לב : באוסף התיבות יש לכל תיבה אות מתאימה - תיבה א , תיבה ב וכדומה . כל הפאות של תיבה מסוימת סומנו באות של התיבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר