|
עמוד:117
בתכנית הלימודים יש דרישה שתלמידי כיתה ג ידעו להשוות מספרים מכוונים רק בהקשר של ישר מספרים . לכן ביחידה הזאת אין עוסקים בחוקים הפורמליים של השוואת מספרים מכוונים על ידי שימוש בערך המוחלט . בכל הפעילויות התלמידים יכולים להשתמש בישרי מספרים – או באלה המצוירים בספר או בכאלה שיסרטטו בעצמם . בכל הפעילויות בעמוד 206 התלמידים יכולים להיעזר בישר המספרים המסורטט בתחתית העמוד ואף לסמן עליו את המספרים בעיפרון במידת הצורך . לדוגמה , הנה דרך פתרון אפשרית לסעיף ב של פעילות , 5 שבו יש לכתוב מספרים חיוביים גדולים מ - ) : ) - 3 מסמנים על הישר שבתחתית הדף את המספר ) . ) - 3 מספרים הגדולים מהמספר הזה נמצאים מימינו ) כל החלק שבמסגרת הצהובה ( , ולכן כל המספרים החיוביים מ - 1 עד 10 בישר הזה יכולים להתאים . בסעיף א של פעילות 5 יש לכתוב מספרים שליליים הגדולים מ - ) : ) - 3 לפי הישר והמסגרת הצהובה , אפשר לראות שיש רק שתי תשובות אפשריות : ) - 1 ( ו - ) . ) - 2 פעילות 8 מוגדרת פעילות אתגר משום שתהליך הפתרון שלה מורכב : חשוב לבחון בה את כל הסעיפים ולהחליט מאילו סעיפים כדאי להתחיל את הפתרון . למשל , אם מתחילים מסעיף ג , נתקלים אתגר . 8 לפניכם חמשה מספרים : כתבו אותם במקומות המתאימים . מתר להשתמש בכל מספר פעם אחת בלבד . בבעיה , שכן יש שני מספרים מתאימים ) - 1 > 0 , - 1 > 2 ( ואם בוחרים את אחד משני המספרים האלה באקראי , ייתכן שהוא יחסר בסעיף אחר . לפיכך כדאי לבחור בתחילה את סעיף ה או ב , שמתאים להם מספר אחד בלבד . כדאי להמליץ לתלמידים למחוק מהרשימה את המספרים שכבר השתמשו בהם בכל שלב . להלן הפתרון לפעילות :
|
|