עמוד:92

שוב חיש ּ וב המבנה העשרוני עד 10 , 000 עמודים -160 159 הפינה שוב חישוב נמצאת בסוף כל אחד מהפרקים וכוללת משימות בנושאים שנלמדו בפרקים קודמים . הפעילויות בנויות כך שהתלמידים יוכלו לעבוד בהן באופן עצמאי . אפשר לפתור את פעילויות שוב חישוב בכל זמן במהלך העבודה בפרק . הפעילויות כאן עוסקות בנושא המבנה העשרוני עד . 10 , 000 בפעילות 1 סעיף ד , תלמידים עלולים לטעות ולחשוב שצריך לחסר את המספר 7 כדי שספרת העשרות במספר 8 , 679 תהיה . 0 כדאי לתת להם לבדוק זאת במחשבון ולהיווכח שתשובתם שגוייה . אפשר לשאול שאלה זו גם על ספרת המאות ) אם רוצים שספרת המאות תהיה , 0 איזה מספר צריך לחסר ?( , או שאלות דומות על מספרים אחרים . בפעילות 2 אפשר לדון עם התלמידים בהבדל בין מספר האפשרויות השונות לתשובה בכל סעיף ובהסברים לכך . בסעיף א יש שתי אפשרויות בלבד : ובסעיף ב יש אפשרויות רבות , והתנאי היחיד הוא שספרת האלפים במספר השמאלי תהיה 8 או . 9 מושית הבלשית ( עמוד 154 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) בפעילויות 3 – 2 ממשיכים לתרגל את מציאת המספר המתאים לשבר בעזרת חלוקת סוכריות שווה בשווה . בפעילות 2 מחלקים 24 סוכריות , ובכל סעיף העוגה מחולקת למספר שונה של פרוסות שוות . כך מוצאים את ערכם של שברים שונים מתוך . 24 בפעילות 3 מחלקים מספרים שונים של סוכריות , אך בכל הסעיפים העוגה מחולקת ל - 3 פרוסות שוות . כך מוצאים שלישים של מספרים שונים . עמודים -158 157 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר