עמוד:77

א . בוחרים באקראי תלמיד . מה ההסתברות שהוא עולה מארגנטינה ? ב . בוחרים באקראי שני תלמידים . מה ההסתברות שהם עלו מאותה המדינה ? ג . ידוע ששני התלמידים שנבחרו עלו מאותה המדינה . מה ההסתברות שאינם מצרפת ? . 11 שלוש חברות מתחרות על ביצוע פרויקט מסוים . מאחר וההצעות של החברות דומות , החליטה הנהלת הפרויקט לבצע הגרלה כך שנציג חברה A ימשוך פתק ראשון ; אם לא משך את הפתק הזוכה , נציג חברה B ימשוך את אחד משני הפתקים הנותרים ; ואם גם הוא לא משך את הפתק הזוכה , תזכה במכרז חברה . C נציגי חברה C התלוננו בפני הנהלת הפרויקט ששיטת הגרלה זו מקפחת אותם , וההסתברות שלהם לזכות בהגרלה היא הנמוכה ביותר . האם יש צדק בטענתם ? . 12 בכד 10 כדורים ן x מהם אדומים והשאר צהובים . מוציאים באקראי כדור מהכד . אם הוא אדום משאירים אותו בחוץ , ואם הוא צהוב מחזירים אותו לכד . לאחר מכן מוצאים באקראי כדור שני . 2 א . מצאו את , x אם נתון שההסתברות ששני הכדורים שהוצאו הם אדומים היא .- ב . ידוע כי שני הכדורים שהוצאו הם בעלי אותו צבע ; חשבו את ההסתברות שהכדור הראשון הוא צהוב . ג . ידוע כי הכדור השני הוא צהוב ; חשבו את ההסתברות שהכדור הראשון הוא אדום . . 13 בבית ספר תיכון מסוים ניגשו 250 תלמידי שכבת י '' ב לבחינת המתכונת באזרחות ואחריה לבחינת הבגרות באזרחות . מספר התלמידים שהצליחו בבחינת המתכונת ונכשלו בבחינת הבגרות היה שווה למספר התלמידים שנכשלו במתכונת והצליחו בבגרות . כמו כן ידוע כי אם תלמיד הצליח בבחינת המתכונת , ההסתברות שהוא יצליח בבחינת הבגרות היא . 0 . 9 חלקם של הנכשלים בבחינת הבגרות מכלל התלמידים היה 20 % א . מהו מספר התלמידים שהצליחו גם במתכונת וגם בבגרות ? ב . ידוע שתלמיד מסוים נכשל בבחינת המתכונת . מהי ההסתברות שהוא הצליח בבחינת הבגרות ? ג . נגדיר - A 1 הצלחה בבחינת המתכונת ! - B הצלחה בבחינת הבגרות . האם B-1 A תלויים ? . 14 ההסתברות שליאור יקום בזמן בבוקר היא . 0 . 7 ההסתברות שליאור יגיע בזמן לבית הספר היא . 0 . 8 ההסתברות שליאור יקום בזמן בבוקר ויגיע באיחור לבית הספר היא . 0 . 05 א . מהי ההסתברות שליאור קם בזמן אם ידוע שהוא איחר לבית הספר ? ב . מהי ההסתברות שליאור יגיע בזמן לבית הספר אם ידוע שהוא קם בזמן ? ג . נגדיר - A : ליאור קם בזמן בבוקר ו - B ליאור הגיע בזמן לבית הספר . האם המאורעות B ^ A תלויים ?

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר