עמוד:64

. 8 באוכלוסייה מסוימת התקבלו הנתונים הבאים על הרגלי השתייה של נהגים , ועל מעורבותם בתאונות . המספרים בטבלה מציינים את חלקן היחסי של קבוצות הנהגים השונות באוכלוסייה . נשמעה טענה שהמספרים בטבלה זו תומכים בהשערה ששתייה מרובה מקטינה את הסיכוי להיות מעורב בתאונה . הטענה נומקה בכך שאחוז המרביס-בשתייה שהיו מעורבים בתאונות קטן פי שניים מאחוז הלא-מרבים-לשתות שהיו מעורבים בתאונות . נשמעה גם טענה שההפך הוא הנכון . איזו מהטענות נכונה ? . 9 רולטה מחולקת לשש גזרות כדלהלן : מה ההסתברות שהמחוג עצר בגזרה הלבנה או הירוקה אם אנו יודעים שלא עצר בגזרה האדומה ? . 10 רולטה מחולקת לשש גזרות שוות-שטח שעליהן מסומנים המספרים . 6- 1 מה ההסתברות שהמחוג יעצור על 3 או על 4 אם ידוע שעצר על ספרה קטנה 5-מ י . 11 חברי מועצת התלמידים של ביה"ס נתבקשו לכתוב את העדפותיהם לגבי אירוע מתאים לציון סיום השנה . התוצאות שהתקבלו היו : יוסי - יום ספורט צפורה - הצגה יובל - הצגה דני - יום ספורט רינה - סרט ראובן - יום ספורט דליה - הצגה אחר כך נבחר מקרית נציג מתוך חברי המועצה כדי לייצג את ביה"ס במפגש עירוני . האם הסבירות שהנציג שנבחר הוא בנ משתנה , לאור המידע שהנבחר תומך ביום ספורט י נמקו ! . 12 בכיתה מסוימת 20 בנים 10 ! מתוכם חברים בתנועות נוער . בכיתה גם 15 בנות , שמתוכן 5 חברות בתנועת נוער . נבחר באופן מקרי אחד מתלמידי הכיתה . האם סבירות המאורע שנבחרה בת משתנה לאור המידע שהנבחר חבר בתנועת נוער ? נמקו ! . 13 למורה של הכיתה שבשאלה הקודמת נתנו 2 כרטיסים , האחד למשחק כדורסל והשני לקונצרט . המורה בחר באופן מקרי תלמיד מרשימת התלמידים , ונתן לו את הכרטיס למשחק . אחר כך , מבלי למחוק את שם התלמיד הנבחר מן הרשימה , בחר שנית שם של תלמיד ונתן לו את הכרטיס לקונצרט . האם סבירות המאורע "בת זכתה בכרטיס לקונצרט" משתנה לאור המידע שבכרטיס הראשון זכה בן ? נמקו !

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר