עמוד:58

ולכן : כלומר העובדה שהכדור שהוצא הוא לבן העלתה את ההסתברות שהכד היה כד 1 מ- 4 / 7 ל- . 2 / 3 ( נמקו מדוע ההסתברות עלתה , ולא ירדה (! דוגמה : 2 בשדה תעופה מסוים נערך סקר על זמני המראה ונחיתה של הטיסות היוצאות מהשדה . נמצא כי ההסתברות שטיסה תצא בזמן היא , 0 . 85 וההסתברות שטיסה תגיע ב ; ימן היא . 0 . 82 ההסתברות שטיסה תצא בזמן ותגיע בזמן היא . 0 . 7 א . מה ההסתברות שמטוס יגיע בזמן אם ידוע שהוא יצא בזמן ? ב . מה ההסתברות שמטוס יצא בזמן אם ידוע שהוא הגיע בזמן ? פתרון : נגדיר - A : הטיסה מגיעה בזמן - D ; הטיסה יוצאת בזמן י דוגמה : 3 מכלל תלמידי החוג למתמטיקה באוניברסיטה בוחרים תלמידים לתכנית ייחודית . כדי להתקבל לתכנית הייחודית על הסטודנט לעמוד בהצלחה בבחינת מיון מיוחדת . 10 ° / 0 מתלמידי החוג למתמטיקה הם תלמידים מצטיינים , ומתוכם 30 % עומדים בהצלחה בבחינת המיון . מתוך יתר תלמידי החוג , רק 5 % עומדים בהצלחה בבחינת המיון . א . בוחרים באקראי סטודנט מהחוג למתמטיקה . מה ההסתברות שהוא התקבל לתכנית הייחודית ? ב . בוחרים באקראי סטודנט מהחוג שהתקבל לתכנית הייחודית . מה ההסתברות שהוא תלמיד מצטיין ? נפתור את הבעיה בכמה דרכים שונות . פתרון ראשון , באמצעות נוסחאות ההסתברות המותנית : נסמן : - A המאורע "להיות תלמיד מצטיין בחוג למתמטיקה" ? - A המאורע "להיות תלמיד רגיל ( שאינו מצטיין ) בחוג למתמטיקה ; " - B המאורע "להצליח במבחן המיון" - B המאורע "להיכשל במבחן המיון . "

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר