עמוד:50

נשרטט דיאגרמת עץ שמתארת את התהליך ו בדיאגרמה מצוי כל המידע הדרוש לפתרון הבעיה י פתרון בעיות בהסתברות לא תמיד מחייב שרטוט מלא של דיאגרמת עץ . לפעמים השאלה מתמקדת בכמה מסלולים בלבד , או שחלק מהמסלולים אינם רלוונטיים מבחינה לוגית . נראה זאת בדוגמה הבאה . דוגמה = 4 בקורס מסוים באוניברסיטה יש שני מועדים למבחן . כל הסטודנטים ניגשו למועד 70 ° / 0 . 'א מהם היו מרוצים מהציון שקיבלו , והשאר ניגשו למועד 60 % . 'ב ממשתתפי מועד ב' היו מרוצים מהציון שקיבלו . א . איזה אחוז מהסטודנטים היו מרוצים מהציון לאחר שני המועדים ? ב . מבין הסטודנטים בקורס בוחרים באקראי סטודנט אחד שהיה מרוצה מתוצאתו . מה ההסתברות שהוא לא נבחן במועד ב' י פתרון : נסמן A-J את המאורע "הסטודנט היה מרוצה מהציון שקיבל במבחן הראשון , " וב13- את המאורע "הסטודנט היה מרוצה מהציון שקיבל במבחן השני . " על פי הנתונים p ( A ) = 0 . 7 1 ולכן . p ( A ) = 0 . 3 במילים אחרות , 30 % מהסטודנטים ניגשו למועד , 'ב כדי לשפר את הציון . כמו כן , . p ( B / A ) = 0 . 6 נרשום את הנתונים בדיאגרמת העץ .

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר