עמוד:33

. 5 רופא חוקר את הקשר שבין צבע השער לבין מחלה מסוימת . במסגרת מחקרו בדק הרופא את האוכלוסייה ביישוב מסוים , וקיבל את החלוקה הבאה . ( המספרים במשבצות מתארים את חלקי האוכלוסייה המתאימים ; למשל , 0 . 06 של האוכלוסייה הם גם חולים וגם בעלי שער בצבע פשתן ( . נאפיין כל אדם ביישוב באמצעות זוג סדור של צבע שערו של האדם ומצב בריאותו . למשל : ( פשתן , בריא . ( א . רשמו את כל הזוגות השייכים לכל אחד מן המאורעות הבאים : ( 1 ) נבחר אדם בריא ; ( 2 ) נבחר אדם בריא ששערו אינו בצבע פשתן ו ( 3 ) נבחר אדם ששערו אדמוני או בצבע פשתן ו ( 4 ) נבחר אדם חולה ששערו אינו כהה . ב . חשבו את ההסתברויות של כל המאורעות הנזכרים בסעיף . 'א . 6 מנהל בית ספר רצה לבדוק אם יש קשר בין הציון בהתנהגות ( A ) לבין הציון בספורט . ( B ) בשני התחומים נקבעו שלושה ציונים : - 0 גרוע ; - 1 בינוני - 2 טוב . את התוצאות סיכם המנהל בטבלה . ( המספרים בכל משבצת מציינים את החלק באוכלוסיית התלמידים שקיבל את הציונים המתאימים למשבצת ( . תלמיד נבחר באופן מקרי , וציוניו בשני התחומים נרשמו בצורת זוג סדור . ( A , B ) בכל אחד מהסעיפים הבאים , רשמו את כל התוצאות השייכות למאורע המתואר בסעיף , וחשבו את הסתברותו של המאורע . א . בשני התחומים הציון הוא לפחות בינוני ; ב . הציון בהתנהגות הוא לפחות בינוני ; ג . סכום הציונים בשני התחומים הוא ; 2

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר