עמוד:17

לדוגמה : בקבוצה הדנה בהיסטוריה של יום האם בישראל אפשר לפתוח בשאלה רטורית * - " מי קבע את יום האם בישראל , יודעים , " ? לצטט קטע ובו סימני שאלה על השינוי שחל ביום האם והפיכתו ליום המשפחה , להציג את תמונתה של נחמה בידרמן , להציג תמונה של עיתון “ הארץ שלנו , " להשמיע שיר מתאים . מרחיבים בטבלה את הסעיף הנדון בחלק זה באמצעות דוגמאות : לאחר בחירת האמצעים דנים בשיבוצם בהצגת הדברים . לדוגמה , שימוש במצגת ( מהלך הכנת מצגת הודגם בפירוט ביחידה “ ולתפארת מדינת ישראל (“ מלווה את כל ההצגה , ואילו שאלה רטורית * תופיע בחלק נבחר שלה . אם משתמשים בתמונות , בציטוטים בסרטונים וכד’ בוחרים מתי ייעשה בהם שימוש במהלך ההצגה . מבקשים מהתלמידים לסיים את הכנת הצגת הדברים ולהתכונן לקראת הצגתו בפני עמיתים תוך שימוש במאגר רכיבים להצגת דברים מיטבית . לכל אחד מהתלמידים העוסקים באותו נושא יכולה להיבנות הצגה שונה . התכנים יהיו דומים / זהים , ואילו אופן ההצגה יהיה נתון לבחירתו של כל תלמיד . מבקשים מהתלמידים להכין טיוטה ראשונה של ההצגה שלהם . * שאלה רטורית היא שאלה שאין מטרתה לקבל תשובה ממשית , אלא לעורר ולהבחין בבעיה או ברעיון . השומע את הרעיון בצורה של שאלה עונה לעצמו , וכך הרעיון מובן טוב יותר ומועבר טוב יותר , כיוון שהוא משתף באופן פעיל את השומע . השומע אינו פסיבי ורק שומע את הרעיון , אלא מנסה להשיב לעצמו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר