עמוד:7

בדיון לאחר הצפייה השנייה מחדדים את ההבדל בין הצגת דברים מוקלטת והאמצעים שעומדים לרשות המרצה , לבין הצגה “ חיה “ והאמצעים העומדים לרשות המציג במקרה זה . לדוגמה : בהצגת דברים מוקלטת הדובר מתאמן על ההצגה , הוא יכול לחזור על קטע כמה פעמים עד שהוא שבע רצון , ודבריו נערכים והופכים לסרטון רציף . בהצגה “ חיה “ על הדובר לשלוט שליטה מלאה בתכנים ובאמצעים העומדים לרשותו , אין זמן לתיקונים ול “ עריכה . “ בהצגה מוקלטת לא מתקיים קשר עין בין הדובר לקהל , ולכן אין לדובר אפשרות להתאים את עצמו לתגובות הצופים . בהצגה “ חיה “ הדובר רואה את הקהל כל העת ויכול לזהות תגובות שונות של המאזינים ולהתייחס אליהן בזמן הצגת הדברים שלו . הדגמה של מהלך ההוראה להלן הדגמה של מהלך ההוראה עם קבוצה אחת העוסקת בהיסטוריה של יום המשפחה בישראל . בקבוצות האחרות עושים מהלך דומה בנושאים האחרים . הכנת המידע להצגת הדברים - הדגמה על רכיב גלגולו של יום המשפחה בידי הקבוצה טקסטים שונים העוסקים בהיסטוריה של יום המשפחה בישראל . התלמידים קוראים ומסמנים מידע שלדעתם חשוב בעת עיסוק בפן זה ומתאים לקהל המאזינים שלהם ( עבודה עצמית . ( להלן כמה מקורות מידע על ההיסטוריה של יום המשפחה בישראל : מתגלגלים בלוח השנה , אתר משרד החינוך יום המשפחה , הספרייה הווירטואלית של מטח “ הילדה שהמציאה את יום האם כבר בת “ 72 תמר רותם 19 . 2 . 12 "הארץ" היסטוריית יום האם והמשפחה , ויקיפדיה , 24 . 3 . 1971 תקווה מאוחרת ליום האם הישראלי , היום לפני 40 שנה , טל לוי , 24 . 3 . 11 “ הארץ “ להלן מקורות מידע על האופן שבו חוגגים את יום האם במקומות שונים בעולם : אתר ikid היסטוריית יום האם והמשפחה , ויקיפדיה להלן כמה מקורות מידע ודוגמאות להתייחסות ליום המשפחה ויום האם בספרות ובשירה : משפחה בשירים האתר של מיריק שניר הצעה דידקטית : בכל כיתה בוחרים מקורות מידע בהתאם לרמת הקריאה העצמית של התלמידים . יש לעבוד עם שני מקורות לפחות . מהלכי הוראה לאיתור מידע רלוונטי ויצירת הכללות הודגשו ביחידות ההוראה “ לתפארת מדינת ישראל “ ו”חבל על כל טיפה . “

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר