עמוד:6

מסייעים לתלמידים להבחין בין אמירות שעוסקות בתוכן הצגת הדברים לבין אמירות שנוגעות לאופן הצגת הדברים ( השימוש באמצעי המחשה והשטף וקשר העין של המרצה עם שומעיו . ( מבחינת התוכן אפשר להוסיף את היקף המידע שיש בידי המרצה כדי לבנות הצגת דברים קצרה ( הסרטונים באורך ממוצע של 4-3 דקות , ( יסודית ומעמיקה ( במסגרת הזמן הזה . ( מחדדים גם את הקשר שיש בין אמצעי ההמחשה שנבחרו לתכנים , ומדגישים שכל אמצעי מטרתו להמחיש לצופה את התכנים , וכך הוא נבחר . אפשר גם להדגיש את האינטונציה של המרצה . צפייה שנייה מבקשים מהתלמידים לצפות שנית בהצגת הדברים שבחרו כמעניינת ביותר ולזהות את הרכיבים שאינם רכיבי תוכן , ההופכים את הצגת הדברים למרתקת ומעניינת . יוצרים עם התלמידים נקודות לצפייה השנייה : - הדובר ארגן את הרעיונות באופן ברור ומובן . - הדובר השתמש באמצעים מגוונים ומתאימים כדי לעניין ולרתק את השומעים , כמו : הומור , פנייה למאזינים , שאלות רטוריות , אמצעי המחשה , הדגמה , סרטון , תמונות , מוסיקה . - הדובר דיבר בקול רם וברור . בעקבות שתי הצפיות מתקיים דיון על שני נושאים : מהי הצגת דברים מיטבית ? ומהו ההבדל בין הצגת דברים “ חיה “ למוקלטת ? יוצרים עם התלמידים מאגר של רכיבים להצגה מיטבית . ההנחיה היא להתייחס לתוכן ( מה בהצגת הדברים (? ולאופן ( איך בנויה ההצגה . (? לדוגמה : הערה דידקטית : המאגר ישמש להמשך הלמידה . יש לשמור אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר