עמוד:4

פתיחה : הצגת הנושא , המטרה והנמענים מציגים לתלמידים את מטרת הלמידה : הצגת דברים על יום המשפחה . מציגים בפניהם את ההקשר והמסגרת שנבחרה : יום המשפחה החל ב-ל' בשבט , שבו יתקיימו בבית הספר מפגשים עם הורים , עם בני משפחה , עם תלמידים בכיתות אחרות וכדומה . חשוב להדגיש כי מסגרת הזמן לכל הצגת דברים תהיה 3 עד 5 דקות . דנים עם התלמידים בנושאים הנגזרים מנושא “ יום המשפחה “ שאפשר להציג . לדוגמה : - ההיסטוריה של יום המשפחה בישראל - דמותה של הנרייטה סאלד - חגיגות יום האם במקומות שונים בעולם - יום האם / המשפחה - לבחור אם או משפחה בספרות , בשירה ובציור - יום המשפחה בביה “ ס שלנו או במשפחות שלנו אפשר לקשור בין הנושאים ולאפשר הרחבות , כמו ההיסטוריה של יום המשפחה בישראל עם היבט על דמותה של הנרייטה סאלד . מציגים לתלמידים מהלך שבו הם מתחלקים לקבוצות עניין קטנות , וכל קבוצה תכין ותציג נושא אחד מבין הנושאים שיוחלט עליהם בדיון . הערה דידקטית : המורים יכולים ליצור את הקבוצות בכיתה , או לאפשר לתלמידים לבחור ראשית את הנושא המעניין אותם ואחר כך ליצור קבוצות עניין . מהלך ההוראה פתיחה : הצגת הנושא , המטרה והנמענים 4 . . . . . . . . . . . לומדים ממומחים 5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הדגמה של איסוף פרטי מידע בנושא "ההיסטוריה של יום המשפחה בישראל” 15 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . בחירת האמצעים הנוספים להצגת דברים 16 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מתכוננים להצגת הדברים 18 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר