עמוד:21

שלב ב : חיפוש התשובה בטקסט מקיימים דיון בכיתה ( בידי התלמידים טקסט הסיפור מהמבחן : ( איך האיכרה התנהגה אל הנווד בתחילת הסיפור ? מבקשים מהילדים לסמן בטקסט את המשפטים ואת הצירופים המעידים על התנהגות האיכרה אל הנווד בחלקו הראשון של הסיפור . להלן הקטע המתאים : " מעשה בנווד אחד , שעשה ימים רבים בדרך והגיע לכפר שכל תושביו היו ידועים כקמצנים . בכיסו לא הייתה פרוטה והוא היה רעב וצמא , כי זה זמן רב שלא באה אל פיו ארוחה הגונה . התדפק על דלת אחד הבתים כדי לבקש מעט אוכל להשיב את נפשו . אולם , את הדלת פתחה איכרה זעופת פנים , שהעיפה מבט בוחן בבגדיו הבלויים ובצרורו הדל והבינה מיד , כי זה לא יוכל לשלם לה עבור ארוחתו . " רחמי עלי " , פנה אליה , "אם לא אוכל דבר מה - אגווע כאן , לעינייך " ! " אין לי דבר בבית , "כיחשה האיכרה , "כל האוכל אזל " . " אולי " , ניסה האיש , "פרוסת לחם " ? " אף לא פירור " ! פסקה האישה . " אולי זנב דג מלוח " ? " אין זנב ואין דג . המזווה ריק " . " אולי אגס , אולי מעט כרוב " ? " כל הפרות והירקות אזלו " , אמרה האיכרה במצח נחושה , וכבר עמדה לטרוק בפניו את הדלת " . מסכמים את הדיון ומציינים כי בתחילת הסיפור האיכרה חשדנית , כועסת , קצרת רוח ומנסה בעיקר לגרום לנווד להסתלק במהירות מפתח ביתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר