עמוד:20

שאלה מספר 7 איזה משפט מבין המשפטים האלה מלמד על השינוי בהתנהגות של האיכרה אל הנוד ? א . האיכרה הבינה מיד כי זה לא יוכל לשלם לה עבור ארוחתו . ב . "ומי שמע על מרק מגרזן " ? שאלה האיכרה בחשדנות . ג . אם ילמד אותי נוד זה איך להתקין מרק מגרזן ישן , אוכל לחסוך בהוצאות ... ד . "כל הפרות והירקות אזלו , " אמרה האיכרה במצח נחושה . שיקולי הדעת לבחירת השאלה : - זו התנסות בשאלה רבת ברירה ( סגורה . ( - המסיחים בשאלה קרובים זה לזה במשמעותם , ויש לבחון אותם בדקדקנות כדי לזהות את התשובה המתאימה . - העיסוק בשאלה זו מזמן התנסות בממד הפרשנות וההיסק . קשיים בהבנת השאלה : - נדרשת קריאה מדוקדקת של השאלה ושל המסיחים . - נדרש זיהוי ההבדלים בין המסיחים כדי לזהות את המסיח המדויק . קשיים בכתיבת התשובה : - אין תהליך כתיבה בשאלה זו . - נדרשים דקדקנות וקפדנות בבחירת התשובה הנכונה ביותר . שלב א : הבנת השאלה דנים עם התלמידים במילת המפתח בשאלה : שינוי . משמעות המילה היא כי משהו שהתקיים באופן כלשהו עד כה משתנה ומתנהל אחרת . בשאלה זו הרכיב המשתנה הוא התנהגות האיכרה . שואלים : איזה משפט מבין המשפטים האלה מלמד על השינוי בהתנהגות של האיכרה אל הנווד ? מה אנו יודעים על ההתנהגות של האיכרה אל הנווד ? כיצד התנהגה בהתחלה ? מה השתנה בהתנהגותה ? האם המשפט המדגים את השינוי נמצא בטקסט ? באיזה חלק של הסיפור כדאי לחפש אותו ( בהתחלה / באמצע / בסוף ?(

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר