עמוד:14

מציגים בפני התלמידים תשובות שכתבו תלמידים אחרים לשאלה זו ( אפשר להציג כמה מהתשובות או את כולן : ( " חשוב לקיים את אולימפיאדת הנכים כי מגיעה גם הזדמנות לאנשים עם בעיות בגוף לעשות ספורט . " " לי נראה בגלל שהם נכים אז הם לא יכולים להשתתף באולימפיאדה רגילה אז מכבדים אותם ועושים מיוחד לנכים” " חשוב לקיים את אולימפיאדת הנכים כדי שלא יתייאשו ויהיו עצובים" " כדי שגם אנשים שלא יכולים ללכת יוכלו לעשות ספורט" מנתחים את התשובות שלפניהם : מה יש בתשובה ? מה חסר בה ? מה צריך לקדם כדי שהתשובה תהיה תשובה מיטבית ? מה יכול להיות המקור שהתשובה נגזרת ממנו ? ( בתשובות המודגמות ניכר כי לכותבים היו נימוקים מתאימים , אך אופן כתיבת התשובה ( הניסוח ) לא היה ברור ומובן , ולכן התשובה אינה תשובה מיטבית המזכה במלוא הנקודות ( . מציעים מהלך לכתיבת תשובה מיטבית לשאלה שהנבחן נדרש לנמק בה עמדה המצויה בטקסט או את עמדתו . להלן המהלך . שלב ראשון : העלאת רעיונות וחיפוש המידע המתאים לתשובה הנדרשת שני מקורות יכולים לתת תשובה במקרה זה : . 1 הפסקה הראשונה בטקסט על אולימפיאדת הנכים . . 2 ידע העולם של התלמידים . מבקשים מהתלמידים להציג את הנימוקים המתאימים לדעתם ( מתוך ידע העולם שלהם ) לעמדה המוצגת בשאלה . הנימוקים המוצעים מוצגים לעיני התלמידים ( על הלוח , מקרן וכד . ( ’ מפנים את התלמידים לטקסט , ומבקשים מהם למצוא מידע שמבסס את הנימוקים לחשיבות קיומה של אולימפיאדת הנכים ( טקסט מספר . ( 6 התלמידים מתבקשים לקרוא את הטקסט ולהתמקד במטרת הקריאה - זיהוי נימוקים לחשיבותה של אולימפיאדת הנכים . המידע מהטקסט , המבסס את הנימוקים לחשיבות קיום האולימפיאדה לנכים , מופיע בעיקר במשפטים האלה : “ היא נערכת אחרי כל אולימפיאדה רגילה , לעתים קרובות באותו אתר , ומעניקה לספורטאים נכים מכל רחבי העולם הזדמנות להתחרות זה בזה " . “ הספורטאים המשתתפים באולימפיאדת הנכים מתאמנים בדיוק כמו הספורטאים המתחרים באולימפיאדה הרגילה . ”

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר