עמוד:11

שאלה מספר 2 באילו קטעים מבין הקטעים שקראתם אפשר למצוא תשובות לשאלות שלפניכם ? סמנו 3 במקום המתאים בטבלה . שיקולי הדעת לבחירת השאלה : בשאלה זו צריך להפעיל אסטרטגיות קריאה ייחודיות כדי לאסוף מידע המצוי בכמה טקסטים , באיורים ובטבלאות . כדי לענות על שאלה זו צריך להפעיל דרכי קריאה שונות לסירוגין : לסרוק ולרפרף אך גם למקד ולהעמיק . כדי לדייק במתן תשובה לשאלה זאת צריך לזכור את המקומות שנמצאה בהם תשובה לשאלה , או לסרוק מחדש את כל המידע הכתוב ולבדוק היכן נמצאת התשובה . העיסוק בשאלה זו מזמן התנסות באיתור מידע ואחזורו . העיסוק בשאלה זו מאפשר התמקדות בפיתוח האחריות לדייק ולתת את כל התשובות המתאימות . קשיים בהבנת השאלה : - נדרשת פה אסטרטגיה של קריאת טבלה , ובה תבחינים אופקיים ואנכיים . - נדרש פה מעבר בין השאלה לטקסט לסירוגין כמה פעמים עד למציאת כל התשובות המתאימות . אין תהליך כתיבה בשאלה זו . תלמידים הצליחו חלקית במילוי הטבלה והסתפקו , לעתים קרובות , בסימון טקסט אחד גם בסעיפים שבהם התשובה כללה כמה טקסטים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר