עמוד:14

פעילות סיכום במליאה אוספים את המשחקים שהילדים כתבו ל 'ספר משחקי חצר של פעם . ' ... ( מחליטים על שם לספר , עיצוב של כריכה קדמית ואחורית , מבוא , תוכן עניינים , הקלדה של כל משחק , הוספת איור מתאים ועוד ( ... חוזרים אל ההוראות שהילדים כתבו בתחילת המהלך ( לאחר שמיעת התיאור בעל-פה , ( ובודקים אם יש צורך לשפר אותן כדי שיוכלו להיכנס לספר . אם כן משפרים . מזמינים הורים או תלמידים מכיתות אחרות לשחק במשחקים ( אפשר ליזום "יום משחקים" בבית הספר . במקרה זה חשוב להתאים את המשחק לגיל הילדים ( . להלן הצעה לתבחינים לבחינת הוראות למשחק : האם יש שם למשחק ? האם יש מידע כללי על המשחק ? ( אוכלוסיית היעד , מספר משתתפים , ציוד ) האם ההוראות ברורות ? מדויקות ? האם כל הוראה מתחילה במילת הוראה ? ( בהווה סתמי או בציווי ) האם שולבו בהוראות קשרי זמן מתאימים שעוזרים להבין את רצף ההוראות ? האם יש דיוק בכתיבת סדר ההוראות של המשחק ? האם הטקסט מאורגן באופן מסודר על גבי הדף ? ( שם המשחק , תנאים מקדימים , מהלך המשחק ) האם כל הוראה כתובה בשורה נפרדת ? האם ההוראות כתובות ברור כך שאפשר לפעול לפיהן ? ( לדוגמה : אם כתובה מילה קשה , יש לה הסבר ) מבררים : האם התבחינים הרשומים על הלוח ברורים לכולם ? האם יש תבחינים שהם פחות חשובים ואפשר לוותר עליהם ? מבקשים מהילדים לפנות בבית לסבים / הורים , לבקש מהם לתאר משחק חצר קבוצתי ששיחקו בילדותם ולכתוב הוראות למשחק על פי התיאור . תלמידים מציגים בכיתה את ההוראות למשחק שכתבו . תלמידי הכיתה שואלים שאלות הבהרה על ההוראות . אם התלמיד שכתב את ההוראות לא יודע לענות , הוא יכול לחזור לסבים / הורים ולברר אתם . בקבוצות בוחרים משחק אחד , משחקים על פי ההוראות הכתובות . אם יש הוראות לא ברורות , מנסים לברר עם כותב המשחק מה הייתה כוונתו . משכללים את הטקסט על פי ההתנסות במשחק : אם הוראה לא הייתה ברורה מנסים לנסח אותה בצורה יותר ברורה . לעתים ייתכן שנוצר 'פער' בין שתי הוראות , ויש להוסיף הוראה ביניהן . לפעמים נוצר מצב במשחק שלא יודעים איך להמשיך הלאה , וכדומה . בודקים את הטקסט עפ"י התבחינים שגובשו בכיתה ומשכללים אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר