עמוד:93

מעדותה מעי של הלה קליינברגר אפשר לחוש , שהקשר שנוצר בינה לבין אידה היה קשר מיוחד . על רקע הקשר הזה מעניין לשים לב כיצד מספרת הלה על מותה של אידה במחנה ברגן בלזן ; "ב15- באפריל , 1945 היום בו נכנסו האנגלים למחנה ברגן בלזן , נרצחה אידה ביריות הגרמנים " . זהו לכאורה דיווח נטול רגשות . נשאלת השאלה : מה בעצם היה טיב הקשר בין הלה לאידה ? האם קשר החברות בין שתי הנערות היה קשר של תועלת , שנוצר בגלל החיים הקשים במחנה ? או היד . זה קשר חברות שאינו תלוי בדבר ? נושא הדיז ;; מד מה , היה עינ הקשר ני / ? nvxb rhr \ כדאי לקרוא - קטעי מידע : - על התקופה ( עמ' ( 76 - על המספרת ( עמ' ( 80 פץ ילררת בנושא כדי לדון בנושא ולגבש את המסקנות העולות ממנו : א . קראו שוב את העדות וענו : אילו חוויות משותפות עברו על הלה ואידה ? האם סוג החוויות שעברו ביחד מעיד על טיב הקשר ביניהן ? האם הלה ואידה דיברו על הקשר ביניהן ? באילו מלים מתארת הלה בעדותה את יחסה לאידה ? ב . קראו את קטע המידע "על המספרת" וענו : מה הם פרטי המידע , המעידים על חשיבותו של קשר החברות בשביל הלה ? ג . קראו את קטע המידע "על התקופה" וענו : כיצד התנהגו האזרחים הגרמנים כלפי היהודים האסירים שהלכו בשיירות ? בסוף הקטע "על התקופה" נאמר : "את התמיכה והעזרה , שלה היו כה זקוקים , מצאו האסירים בקרב חבריהם . " נסו לשער איזה סוג של תמיכה נתנו זד . לזד . האסירים ואיך היא באה לביטוי . ד . קראו שוב את המשפט שבו מספרת הלה על סופה של אידה : מדוע , לדעתכם , מדווחת הלה על מות אידה באופן הנראה לכאורה נטול רגשות ? ה . חזרו לנושא הדיון ודונו בו . היעזרו במידע שאספתם ובתשובותיכם לשאלות . ו . סכמו בכתב את הדיון . התבססו על המסקנות שהעליתם במהלך הפעילויות א-ה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר