עמוד:91

הלו הלה קליינברגר סיפרה לצביה כצנלסון בן צבי על עצמה ועל מה שקרה לה בתקופת השואה . את סיפור העדות הזה היא סיפרה שנים רבות לאחר המלחמה . נשאלת השאלה : האם אפשר להתייחס לעדותה של הלה קליינברגר כאל מסמך תיעודי ( דוקומנטארי ) אשר מוסר מידע על מה שהתרחש בתקופת השואה ? נושא הריון : האו האס עלןן / ה rbn bv לטענתי wwrb srtr מסמן זח % 0 * כדאי לקרוא - קטעי מידע : - על התקופה > עמ' ( 76 על המספרת ( עמ' ( 80 - על העדות ( עמ' ( 82 פעילויות בנושא כדי לדון בנושא ולגבש את המסקנות העולות ממנו : א . קראו שוב את העדות וענו : לסיפורה של הלה קליינברגר על שעבר עליה בתקופת השואה יש שני ממדים - ממד אישי וממד כללי : אילו אירועים המתוארים בעדות נוגעים בממד הכללי ? באיזו מידה תורמים אירועים אלה להבנה של תקופת השואה ? ב . קראו את קטע המידע "על התקופה" וענו : אילו מן האירועים , המופיעים ב"על התקופה , " מוזכרים בעדותה של הלה קליינברגר ? ג . קראו את קטעי המידע "על המספרת" ו"על העדות" וענו : כמה שנים חלפו מזמן התרחשות האירועים שעליהם מספרת הלה קליינברגר , ועד הזמן שסיפרה עליהם ? זמן רב חלף מאז שהתרחשו האירועים ועד שהלה סיפרה עליהם . האם עובדה זו באה לידי ביטוי בעדותה של הלה קליינברגר ? אם כן ? כיצד ? ד . חזרו לנושא הדיון ודונו בו . היעזרו במידע שאספתם ובתשובותיכם לשאלות . ה . סכמו בכתב את הדיון . התבססו על המסקנות שהעליתם במהלך הפעילויות א-ד . מקמל Jiwn מה מאפ"ן אווז - ;! תיאור מדרק טל איה >; ' ם tnrt > , המקומות ( התאריכים שבהם אירעו . מהי מטרת המסמך ! - לדווח על אירועים שאירעו . מי כותב אותו ; - מי שהיה עד לאירועים או מי שהיה מעורב בהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר