עמוד:17

1938- „ לא ידע איש , ולא יכול היה עדיין לדעת , מה יהיה צפוי ליהודים באירופה ומה יהיה גורלם בשנים שיבואו . גם אלתרמן לא ידע . מעניין למה התכוון אלתרמן במשפט : "לסיפור עוד אין סוף . " האם התכוון לומר שיימצא פתרון לבעייתם של היהודים ? או אולי רצה להזהיר מפני דברים גרועים מאלה שאירעו ? 1938-ב טשא הדירן : מה משתמע מן השורה : ^ " סיעןל עול אי «/ כדאי לקרוא - קטעי מידע : - על הכותב ( עמ' ( 8 - על התקופה ( עמ' ( 4 nvf ry s בנ 1 שא כדי לדון בנושא ולגבש את המסקנות העולות ממנו : א . קראו את השיר ובדקו : אילו מלים וביטויים מתארים את התחושות ואת הרגשות של שני הילדים ? » מהם תחושות ורגשות אלה ? אילו מלים וביטויים מתארים את תחושותיו ואת רגשותיו של אלתרמן , הכותב ? מהם תחושות ורגשות אלה ? ב . היעזרו במידע "על התקופה" וענו : האם , לדעתכם , באותה תקופה , אפשר היה להניח שיימצא פתרון למצוקתם של היהודים ושסבלם עומד להסתיים ? ג . קראו את המידע "על הכותב" ובדקו : האם יש קשר בין מה שעבר על אלתרמן בילדותו לבין מה שקרה ליהודים ? 1938-ב אם כן - מהו הקשר ? האם יש קשר בין מה שעבר על אלתרמן בילדותו לבין מה שקורה לילדים בשיר ? אם כן - מהו הקשר ? ד . חזרו לנושא הדיון ודונו בו . היעזרו במידע שאספתם ובתשובותיכם לשאלות . ה . סכמו בכתב את הדיון . התבססו על המסקנות שהעליתם במהלך הפעילויות א-ד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר