עמוד:44

דיון מסכם 5 ( דקות ) . 1 בקשו מקבוצות התלמידים להציג את השלטים שיצרו ולספר עליהם . . 2 שאלו את התלמידים : א . איך הרגשתם במהלך העבודה הקבוצתית על השלט ? ב . איך בחרתם באיזה סיפור להתמקד ? ג . מה היה חשוב לכם להביע ? . 3 סכמו והזכירו : חשוב שכחברה נהיה מודעים לכך שלכולם יש זכויות , ושחשוב להיות רגישים גם לזכויותיהן של קבוצות אחרות , ולא רק לזכויות שלנו . האחריות שלנו היא להגן במיוחד על קבוצות המיעוטים ועל קבוצות חלשות , ולאפשר להן להביע את קולן ולממש את זכויותיהן . . 4 הציעו לתלמידים להפוך את אחד מקירות הכיתה לקיר הגנה על הזכויות של כולנו . אפשר לתלות בראש הקיר שלט שעליו כתוב : "מגינים על הזכויות , " ! ותחתיו אפשר לתלות את השלטים שיצרו התלמידים . אפשר להחליט שמדי חודש תיערך פעילות ברוח זו . במהלך החודש יצברו התלמידים סיפורים על פגיעה בזכויות - סיפורים מתוך חוויות שלהם או סיפורים שהם קראו עליהם בעיתון או צפו בהם בטלוויזיה . בעקבות הסיפורים שצברו הם יצרו בקבוצות שלטי מחאה חדשים , ויעדכנו את קיר הגנת הזכויות הכיתתי . אפשרויות הרחבה : . 1 סרטי תלמידים : "הפתק" ו"בובת חרסינה , " בתוך : אתר בין הצלצולים . . 2 דיון על סוגי מחאה במדינה הדמוקרטית . א . שאלו את התלמידים : אילו ניתן לכם / ן לעשות שינוי כלשהו בחברה - איזה שינוי הייתם רוצים לעשות ? מדוע ? מהן אפשרויות המחאה של אזרחים במדינה דמוקרטית ? ב . הסבירו : ביום הבחירות האזרחים בוחרים את נציגיהם לשלטון . בפרקי הזמן שבין בחירות לבחירות האזרחים יכולים לפעול בצורות שונות : - להביע הזדהות עם מפלגה מסוימת . - לפעול במפלגה ותיקה או להקים מפלגה חדשה . - להצטרף לתנועת מחאה . - להפגין , להחתים על עצומות ולהגיש אותן . - לשבות . - לכתוב מכתבים למערכות העיתונים . - ליצור לחץ באמצעות חרם צרכנים ( דוגמת החרם על מוצרי החלב . ( - להגיש תביעה לבית המשפט במקרה של עוולה שנעשתה כלפי האזרח ומהווה פגיעה בזכויותיו על פי חוק . בהפעלתם של כלים אלה המטרה היא לפעול במסגרת החוק , וליצור דעת קהל שאולי תשפיע על רשויות השלטון . גם ילדים הם אזרחי המדינה , וגם להם יש את הזכות למחות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר