עמוד:42

שיעור שלישי : מגנים על הזכויות שלנו משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : דף A 3 לכל קבוצת תלמידים ( אם אפשר , רצוי חצי בריסטול לכל קבוצה - בצבעים שונים . ( עיתונים , כתבי עת צבעוניים , דבק , מספריים וטושים . סיפורי הפרת הזכויות שקבוצות התלמידים כתבו בשיעור הקודם . מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעורים הקודמים למדנו על המשותף לכולנו : היותנו אזרחי מדינת ישראל ובני אדם בעלי זכויות . אמרנו שהחיים בחברה דורשים מאתנו לקיחת אחריות ואכפתיות . האכפתיות מתבטאת בכך שאנחנו מודעים לזכויות שלנו ושל האחרים , ודואגים שהזכויות של כולם ( ולא רק שלנו ) יישמרו . היום נבחן מקרים של פגיעה בזכויות , וננסח את הפגיעה ואת הזכות הנפגעת כמסר ברור על גבי שלט מחאה . דיון במליאה : אחריות לשמירה על הזכויות של כולם 10 ) דקות ) אמרו לתלמידים : א . בשיעורים הקודמים דיברנו על מקרים שונים של הפרת זכויות האדם . איך אתם מרגישים כשאתם שומעים על הפרה של זכויות ? ב . האם לדעתכם צריך להתערב כשזכות של מישהו אחר מאתנו מופרת ? מדוע ? ג . אילו יכולתם למנוע הפרה של זכויות אדם , מה הייתם רוצים לעשות ? ד . מה לדעתכם אפשר לעשות כאשר אנחנו מגלים שזכות מסוימת נפגעה ? נקודה להתייחסות : כשזכויות אדם נפגעות במדינה כמו מדינת ישראל , שהיא מדינה דמוקרטית - לציבור יש זכות למחות בדרכים לגיטימיות כמו הפגנה או פנייה לאמצעי התקשורת . הדמוקרטיה היא אמנה חברתית , הסכם להתארגנות משותפת בין האזרחים - ולכן כל האזרחים יכולים לפעול יחד , גם אם הם שונים ומגיעים מקבוצות אחרות , למען מטרות משותפות . יחד אפשר לעשות דברים שלא היינו יכולים לעשות לבד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר