עמוד:41

ה . עלילה מעניינת ומושכת - העלילה צריכה להיות מעניינת , ורצוי שתהיה גם קצת מותחת . חשבו מה יכול לעניין ולמשוך את החברים שלכם לקרוא את מה שכתבתם . ו . מבנה העלילה - עלילה טובה פותחת בבעיה , ממשיכה בתיאור התלבטות , ומסיימת בפתרון . אפשר בהחלט להשאיר את הסוף פתוח לדמיון של הקוראים . ז . בדיקה ושיפורים - לאחר שכתבתם את הסיפור קראו אותו שוב , ובדקו אם הוא ברור , קולח , מעניין . תקנו והוסיפו , במידת הצורך . כדאי מאוד להשתמש בהומור - זה תמיד משדרג . ח . ושוב : אל תשכחו לשמור על הפרטיות של חבריכם ! - אסור להשתמש בשמות אמתיים , ואם אתם מספרים על מקרה אמתי , חשוב לעשות בו שינויים קלים , כדי שלא יהיה זהה בדיוק למציאות . אפשרות הרחבה : לאחר שהתלמידים כתבו את הסיפור הם יכולים להכין הצגה קצרה ( של 3-כ דקות , ( המציגה את עיקרי הסיפור . דיון מסכם 10 ( דקות ) . 1 בקשו ממתנדבים מכל קבוצה להציג את הסיפורים . . 2 התלמידים מהקבוצות האחרות ינחשו , על פי הסיפור , באיזו זכות הסיפור עוסק . . 3 שאלו : א . מה למדתם על עצמכם או על החברים שלכם בעקבות העיסוק שלנו בנושא הזכויות ? ב . איך הרגישו , לדעתכם , הדמויות בסיפורים שפגעו בזכויות שלהם ? ג . עם איזו הרגשה אתם מסיימים את השיעור ? טיפ שתפו את הקבוצה ברגשותיכם . ספרו על מצבים של הפרת זכויות כלפי פרטים וכלפי קבוצות בחברה , שמעוררים בכם רגשות שונים . אמרו אילו מחשבות אתם חושבים כשאתם נתקלים במצבים כאלה , ומה הייתם רוצים לעשות אילו היה באפשרותכם לשנות אותם . . 4 סכמו : לכולנו יש זכות ואחריות לדאוג לזכויות של כולם במדינה . אפשרויות הרחבה : הפעילויות "הזכות לכבוד" ו"שוויון בין שונים , " בתוך : אתר בין הצלצולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר