עמוד:36

דיון במליאה - מהן זכויות האדם ? 5 ( דקות ) . 1 שאלו : מהן זכויות האדם ? אילו זכויות אדם אתם מכירים ? כתבו על הלוח את התשובות של התלמידים , והוסיפו את הזכויות האלה : - הזכות לביטחון אישי ולשלמות הגוף . - הזכות לחופש הביטוי . - הזכות לשוויון . - הזכות לפרטיות . - הזכות לשמירה על השם הטוב . . 2 הסבירו : כל אדם זכאי , מרגע שנולד , לזכויות כמו : הזכות לחיים והזכות לשלמות הגוף , הזכות לחירות , הזכות לכבוד , הזכות לקניין ( רכוש , ( והזכות לחופש הביטוי . זכויות האדם נשענות על מגילה של זכויות ביןלאומית , שהתקבלה באו"ם בשנת 1948 ואושרה על ידי ממשלת ישראל . הזכויות עוזרות לנו לחיות יחד בחברה מבלי להיפגע ומבלי לפגוע באחרים . . 3 שאלו : א . מהו , לדעתכם , הקשר בין זכויות האדם לבין תכנית "אל תלעגו לי , " שעוסקת באלימות , בלעג ובהצקות ? נקודה להתייחסות : לעג והצקות הם למעשה פגיעה בזכות לכבוד ; אלימות פיזית היא פגיעה בזכות לשלמות הגוף ובזכות לביטחון ; אמירות גזעניות , הכללות ודעות קדומות הן פגיעה בזכות לשוויון . הפרה של זכויות האדם היא , למעשה , פגיעה ברגשותיהם של מי שהזכויות שלהם נפגעו . ב . כיצד בא לידי ביטוי בכיתה שלנו נושא זכויות האדם ? עבודה בקבוצות : חוקת ההתחשבות שלנו וזכויות האדם 15 ( דקות ) . 1 חלקו את התלמידים 5-ל קבוצות . . 2 תנו לכל קבוצה עותק של "חוקת ההתחשבות . " . 3 בקשו מהתלמידים לכתוב ליד כל כלל שמופיע בחוקת ההתחשבות על איזו זכות מזכויות האדם הוא נועד להגן , ואם הוא מצליח באמת להגן על הזכות הזאת של תלמידי הכיתה . . 4 דונו בתשובות של התלמידים במליאה . טיפ תוכלו לנצל את ההזדמנות כדי לברר עם התלמידים מה מידת ההתקדמות של חוקת ההתחשבות . מה מצליח ? מה לא מצליח ? האם כדאי לחוקק חוקים חדשים ? אולי כדאי לשנות משהו ? הדיון בחוקה מנקודת המבט של זכויות האדם עשוי להוביל לתובנות חדשות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר