עמוד:32

. 2 חלקו את הכיתה 5-ל קבוצות . כל קבוצה תקבל קבוצת זהות אחרת בחברה הישראלית : נשים , חרדים , ערבים , יוצאי אתיופיה ויוצאי מדינות חבר העמים . . 3 חלקו בין הקבוצות השונות עמודים מתוך העיתונים הנפוצים בארץ בשפה העברית . לחלופין , תוכלו לקיים את הפעילות בחדר המחשבים , מול אתרי החדשות המקוונים . . 4 כל קבוצה תחפש כתבות העוסקות בקבוצה ( או בפרטים מתוך הקבוצה ) שאותה קיבלה , ותענה על השאלות בדף לתלמידים : קבוצות זהות בתקשורת . דיון מסכם 20 ( דקות ) . 1 שאלו : א . איך מוצגת הקבוצה שקיבלתם ( או אדם מתוך הקבוצה הזאת ) בכתבות העיתון ? האם היא מוצגת בצורה חיובית או שלילית ? טיפ כתבה המשקפת היבט מסוים , בולט וחריג , שנבחר על ידי עיתונאי ( כמו מעורבות באלימות , תאונות דרכים , עבריינות , ( יכולה להיות הזדמנות מצוינת לתרגול אמפתיה . נסו להבין איך הייתה הכתבה מתקבלת על ידי פרט המשתייך לקבוצה הזאת . על כתבה שמציגה באור שלילי במיוחד את הדתיים , שאלו , לדוגמה : - אילו קרא את הכתבה הזאת אדם דתי , מה הוא היה חושב ? מה הוא היה מרגיש ? - אילו פגש את העיתונאי הזה אדם דתי , מה הוא היה אומר לעיתונאי ? מה הוא היה מבקש ממנו ? נסו גם אתם להיכנס לנעליו של העיתונאי , ולהבין מדוע בחר להציג היבט מסוים באירוע זה או אחר . שאלו : - איך לדעתכם הרגיש העיתונאי כשכתב את הכתבה ? - מהו המסר שהיה חשוב לעיתונאי להעביר ? - אילו נפגש עם הדמויות המתוארות בכתבה , מה היה העיתונאי אומר להן ? ב . אם אנחנו מכירים את הקבוצות השונות בחברה רק על פי התקשורת - איך זה משפיע , לדעתכם , על היחס שלנו כלפי אותה קבוצה ? למה זה עלול לגרום ? . 2 סכמו והסבירו : לתקשורת יש תפקיד מהותי בהגנה על הדמוקרטיה , אך חשוב לקרוא עיתונים קריאה ביקורתית ולשים לב להשפעה שיש לתקשורת על הדעות שלנו ביחס לקבוצות בחברה . יש מקרים שבהם התקשורת בוחרת להציג ולהדגיש רק סיפורים ומקרים מסוימים , המושפעים מדעתו של הכתב או מהרצון של העיתון להימכר ולהיות פופולארי . קל יותר להיות פופולארי על ידי הצגה פשוטה , ופעמים רבות שטחית וסנסציונית , של האירועים המסוקרים , במטרה למכור כמה שיותר . פעמים רבות הצגה כזאת אינה מאפשרת היכרות מעמיקה עם קבוצות הזהות הקיימות באוכלוסייה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר