עמוד:30

. 6 לאחר 8-כ דקות ( או קודם לכן , לפי מידת ההתקדמות של התלמידים במשימה ) אמרו לתלמידים שנותרו להם עוד 2 דקות כדי לאסוף פרטים אחרונים על בן / בת הזוג שלהם . . 7 בתום הזמן , בקשו מהתלמידים לשבת במקום . . 8 במליאה , בקשו מהזוגות להציג זה את זה . טיפ ציינו לטובה זוגות שזכרו הכי הרבה פרטים , אך השתדלו לתת משוב חיובי ומעודד לכולם על הניסיון להכיר את האחר / ת ולזכור פרטים עליו / ה . דיון מסכם 15 ( דקות ) . 1 שאלו את התלמידים : א . מה דעתכם : אם חנין מדאליית אל-כרמל , ראמזי מהיישוב ימה , טני מיפו , יאיר מרעננה , דגו מחדרה ואנה מאשדוד היו יכולים להיפגש במציאות - היכן הם היו נפגשים ? טיפ השתמשו בכרטיסים כטריגר לדיאלוג והיכרות עם התרבויות השונות של תלמידי הכיתה . ב . איך הם היו מרגישים אם הם היו נפגשים בפעם הראשונה ? ג . מה , לדעתכם , הם היו חושבים אלה על אלה ברגע הראשון ? ד . לאחר השיחה בין הדמויות האלה , האם הן היו רוצות להישאר בקשר ? מדוע ? ה . אילו שאלות נוספות הייתם רוצים להפנות לדמויות שהשתתפו במשחק ? ו . מה למדתם היום על רוסים , דתיים , אתיופים , דרוזים , ערבים מוסלמים וערבים נוצרים , שלא ידעתם קודם לכן ? ז . האם חשוב להכיר תלמידים מקבוצות אחרות בחברה הישראלית ? מדוע ? ח . הציעו הצעות משלכם להיכרות או למפגש עם תלמידים מקבוצות שונות בחברה . . 2 סכמו : היום הכרנו קבוצות שונות בחברה הישראלית באמצעות משחק היכרות . בשיעור הבא נכיר קבוצות נוספות דרך הייצוג שלהם בכלי התקשורת . טיפ אם קיימים בכיתה ילדים שמשתייכים לקבוצות שונות ומגוונות מהחברה הישראלית ( למשל , יוצאי אתיופיה , יוצאי רוסיה , דתיים יותר או פחות , ( כדאי לאפשר דיאלוג פתוח שבו התלמידים ירגישו בנוח לספר , לשתף על הייחודיות של אורח החיים שלהם ( על המנהגים , על השפה וכו . ( ' חשוב לעודד אותם להתגאות בתרבות שלהם ולהדגיש את החיובי שבגיוון שיש בכיתה . למשל , תוכלו לומר : "בכיתה שלנו יש מגוון ויש לנו הזדמנות להכיר מקרוב ילדים מכל מיני קבוצות . " אפשרות הרחבה : הפעילות "היום הבינלאומי לביעור האפליה הגזעית , " בתוך אתר בין הצלצולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר