עמוד:22

שיעור ראשון : כיצד מגדיר אותי שמי משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : 7 דפים שבכולם מופיעה תמונה זהה של תינוק , אך לכל אחד מהתינוקות שם אחר : הדף של בן ; הדף של מיקה ; הדף של מוחמד ; הדף של פאטמה ; הדף של נאטשה ; הדף של מנחם-מנדל ; הדף של ליאור ( ראו עמ' . ( 57-51 מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם למדנו שהזהות של כל אחד ואחת מאתנו מורכבת מההשתייכות שלנו לקבוצות שונות , וגם מההעדפות האישיות שלנו . עוד למדנו שיש בזהות שלנו חלקים גלויים וחלקים סמויים . דברים רבים משותפים לי ולחבריי לכיתה , ובדברים רבים אנחנו שונים . אי אפשר לדעת מי אני ומה הזהות שלי ולהחליט במה אני טוב ובמה איני טוב , אלא אם מסתכלים עליי ורואים את המרכיבים הגלויים שלי . כדי לדעת מי אני באמת צריך להכיר אותי היטב . פעילות בקבוצות : "מיהו התינוק הזה 35 ( " ? דקות ) . 1 חלקו את הכיתה 7-ל קבוצות , בהתאם למספר התינוקות המופיעים על דפי הפעילות . טיפ צרו קבוצות מגוונות עד כמה שניתן . בכל קבוצה שלבו ילדים משני המינים , מעדות שונות ומרקעים סוציו-אקונומיים שונים . הדבר יאפשר לתלמידים להתנסות במציאת מכנים משותפים , על אף ההבדלים ביניהם . . 2 חלקו לכל הקבוצות את דפי התינוקות - לכל קבוצה דף עם שם של תינוק אחר . . 3 בקשו מהתלמידים לא להראות את תמונת התינוק שבידיהם עד לרגע שבו תבקשו מהם לעשות זאת . . 4 התלמידים יענו על השאלות המופיעות בדף , תחת תמונת התינוק . . 5 כל קבוצה תציג במליאה את התינוק שלה - מבלי להראות את התמונה של התינוק . . 6 לאחר שכל קבוצה תציג את התינוק שלה , שאלו את חברי הקבוצה : א . איך ידעתם לענות על השאלות המופיעות בדף ? ב . האם כולם הסכימו על התשובות ? ג . האם היו מי שחשבו אחרת ? ד . איך הגעתם להחלטה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר