עמוד:21

יחידה 2 אין כניסה לקבוצות אחרות ! משך הפעילות : שני שיעורים בני 45 דקות כל אחד . הרעיון : היחידה תעסוק בסטראוטיפים הקיימים בחברה הישראלית כלפי קבוצות שונות שקיימות בה , ובמיוחד כאלה שהתלמידים אינם פוגשים בחיי היום-יום . המטרות : . 1 לזהות את הנטייה שלנו לתייג אנשים , מוכרים יותר או מוכרים פחות , ולייחס להם תכונות ומאפיינים על פי נתונים בודדים או חיצוניים בלבד . . 2 להבין את ההשפעה ואת המחירים שיש להכללות ולחשיבה הסטראוטיפית על החיים בחברה מרובת תרבויות וקבוצות . . 3 לזהות דרכים להתמודד עם הנטייה לסטראוטיפיות , ולמזער את הנזקים הנובעים ממנה . הנחיות למורים : בפרק 4 של תכנית "אל תלעגו לי , " ביחידה השנייה , עסקנו בהכללות ובדעות קדומות המופנות כלפי ילדים שהם שונים בחברת הילדים . ביחידה זאת נעסוק בהכללות ובדעות קדומות ביחס לקבוצות השונות בחברה הישראלית , שעם חלק מהן הילדים אינם נפגשים במציאות . במקרה זה רוב המידע שיש לילדים מבוסס על שמועות או על פיסות מידע שנחשפו אליהם באמצעות אמצעי התקשורת בלבד , ולכן חשוב להרחיב את הנושא ולהקדיש לו יחידה נוספת . טיפ לפני ביצוע השיעורים בכיתה , בחנו את עמדתכם ביחס לקבוצות השונות שמוצגות בהם . לפני שאתם מחנכים את התלמידים לחשיבה פתוחה ומקבלת שאינה מבוססת על סטראוטיפים , חשוב שתכירו היטב את האמונות ואת הדעות של עצמכם . כך תוכלו לדבר עם התלמידים בכנות , ולהימנע מהעברת מסרים כפולים . כדי להבהיר לעצמכם מאיזה מקום אתם מגיעים לנושא , שאלו את עצמכם : "האם אני מוכן לבלות עם רוסים , ערבים , דתיים וכדומה . " ? בדקו באיזו מידה אתם מסוגלים לשמש דוגמה אישית למתן יחס מכבד לאחר בחברה הישראלית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר