עמוד:19

אפשרות הרחבה : מצא את ההבדלים . 1 כתבו על הלוח : " אני נעמי , ילדה בת . 10 יש לי שתי אחיות . הוריי נולדו ברוסיה . אני טובה בספורט , ואוהבת במיוחד לשחק טניס . " . 2 בקשו מהתלמידים להצביע על מרכיבי הזהות השונים של נעמי , שתיארתם על גבי הלוח : ילדה , בת , 10 יש לה שתי אחיות ... . 3 בקשו מהתלמידים לומר לגבי כל מרכיב האם הוא שיוכי ( מרכיב שהילדה נולדה אתו ) או נרכש , והאם הוא מרכיב גלוי ( שניתן לראותו בברור ) או סמוי ( שלא ניתן לראותו מפני שהוא קשור לעולמן הפנימי של האדם . ( להלן התשובות : ילדה - המגדר / המין שלי , מרכיב שיוכי גלוי שנולדתי איתו . בת - 10 הגיל שלי , מרכיב שיוכי גלוי שמשתנה עם הזמן . שתי אחיות - המשפחה שלי , מרכיב שיוכי גלוי שגם יכול להשתנות כשאגדל . הוריי נולדו ברוסיה - מרכיב שיוכי גלוי , זה המוצא שלי . אני אוהבת טניס - מרכיב נרכש סמוי . אני טובה בספורט זאת גם הדרך שבה החברה שלי רואה אותי וזה גם מרכיב נרכש , אך הוא סמוי מעיני תלמידים שאינם מכירים אותי . . 4 שאלו : האם אנחנו יכולים לדעת אילו מרכיבי זהות חשובים יותר לנעמי , קרובים יותר ללבה ( כמו בדף מי אני שיצרתם , ( ואילו חשובים לה פחות ? ( לא נוכל לדעת זאת עד שנכיר את נעמי היטב ( . דיון מסכם 10 ( דקות ) . 1 שאלו : א . לאילו קבוצות נוספות , שלא הזכרנו היום , אתם משתייכים ? ב . מה ייחודי בקבוצות שלכם ? מה משותף לכם ולתלמידים אחרים בכיתה ? ג . מה הרגשתם כשגיליתם שיש דברים המשותפים לכם ולתלמידים נוספים בכיתה ? ד . כיצד ההבנה שיש לי ולאחרים דברים משותפים יכולה להועיל ? ( היא עשויה לאפשר לנו למצוא שפה משותפת ולהתקרב זה לזה ( . טיפ ייתכן שבמהלך הדיון ביתרונות של הדמיון בינינו יעלה קול שיביע הסתייגות מכך . תלמידים עשויים לומר שהדמיון הוא מזיק , מפני שאם כולם דומים , לפעמים אני עלול / ה לאבד את הייחוד שלי . במקרה כזה , עודדו את התלמידים לבטא את הרגשות שלהם בצורה כנה . אמרו , למשל : - " אני מבין / נה שאתה חושב שהדמיון בינינו הוא מזיק . זה מעניין . אולי זה מפני שאתה חושש לאבד את הייחודיות שלך " ? - " האם יש עוד מי שחושב כך ? ואולי מישהו חושב אחרת " ? חשוב להדגיש : מי ששונים ממני אינם טובים יותר או רעים יותר ממני . הם לא מפחיתים מערכי , ולכן אין מה לחשוש מפניהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר