עמוד:17

שיעור שני : הקבוצות המרכיבות את הזהות שלי משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : הדפים מי אני , ? שהתלמידים הכינו בשיעור הקודם ( ללא שמות התלמידים עליהם . ( מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם למדנו מהי זהות . הבנו שהזהות שלנו מורכבת גם מהקבוצות שאנחנו משתייכים אליהן וגם מההעדפות האישיות שלנו , גם ממרכיבים שנולדנו אתם ( מרכיבים שיוכיים ) וגם עם מרכיבים שאנחנו רוכשים במהלך החיים ( מרכיבים נרכשים . ( כל תלמיד ותלמידה הכינו את הדמות שלו או שלה והגדירו את מרכיבי הזהות שלו או שלה - אלה שיותר קרובים ללבם ואלה שפחות קרובים . היום נמשיך לעסוק בנושא הזהות , ונתמקד בדמיון ובשוני בין הקבוצות שאנחנו משתייכים אליהן . ה . כדי להגדיר את הזהות שלהם התלמידים יסתובבו בכיתה , יבחרו את הכרטיסיות שבהן מופיעות קבוצות שמתאימות להם , וידביקו אותן סביב דמות הילד שמופיעה על הדף מי אני . ? קבוצות שההשתייכות אליהן חשובה להם במיוחד יודבקו קרוב ללב של הדמות בדף מי אני . ? קבוצות חשובות פחות יודבקו במקום רחוק יותר . דיון מסכם 10 ( דקות ) . 1 סכמו : ראינו היום שהזהות שלנו מורכבת מההשתייכות שלנו לקבוצות שונות במשפחה , בכיתה ובקהילה , מההעדפות של ההורים שלנו ( כמו בחירת השם וגודל המשפחה , ( ומההעדפות האישיות שלנו . חלק מהמרכיבים הם שיוכיים ( לדוגמה , האם אנחנו בנים או בנות , ( והאחרים מרכיבים נרכשים ( לדוגמה , מה אנחנו אוהבים ללמוד . ( . 2 שאלו : מלבד הקבוצות שהזכרנו , יש לכם רעיונות לקבוצות אחרות שההשתייכות אליהן מרכיבה את הזהות שלנו ? איך הרגשתם במהלך הפעילות היום ? מה למדתם היום על עצמכם ולא ידעתם קודם לכן ? מה למדתם על חבריכם לכיתה ולא ידעתם קודם לכן ? עם איזו הרגשה אתם מסיימים את השיעור ? . 3 אספו את הדפים מי אני ? שהתלמידים הכינו , והביאו לשיעור הבא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר