עמוד:15

שיעור ראשון : הזהות שלי ושלך משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : דף לתלמידים : תעודת זהות ( ראו עמ' , ( 48 כמספר התלמידים בכיתה . תמונות של כל התלמידים , שהם הביאו מהבית , בגודל של תמונת פספורט . דף לתלמידים : מי אני ? ( ראו עמ' , ( 49 כמספר התלמידים בכיתה . כרטיסיות : קבוצות ההשתייכות ( ראו עמ' . ( 50 מומלץ להדפיס כמה עותקים של כל כרטיסייה , לגזור ולאחד את הכרטיסיות הזהות באמצעות מהדק . דבק ומספריים . מהלך הפעילות : הסבירו לתלמידים : לאחר שלמדנו בפרקים הקודמים של התכנית להביע רגשות , לכבד רגשות של אחרים , למנוע הסלמה של סכסוכים ולהתייחס להבדלים בין אנשים בדרך לא שיפוטית - בשיעורים הבאים תהיה לנו הזדמנות להכיר תלמידים מקבוצות שונות , גם כאלה שבדרך כלל אנחנו לא פוגשים בכיתה או בביתהספר . היום נעסוק במושג "זהות , " נגדיר מהי הזהות שלנו ומהם קווי הדמיון והשוני בין הזהות שלנו לבין הזהות של שאר החברים בכיתה . תעודת זהות 15 ( דקות ) . 1 אמרו לתלמידים : הזהות שלנו היא מי אנחנו . איך יודעים מי אנחנו ? על פי הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו . . 2 שאלו : מי אתם ? איך הייתם מציגים את הזהות שלכם ? טיפ אפשרו לתלמידים להעלות סוגים שונים של הגדרות . הקשיבו מבלי לשפוט את הנאמר , וללא תגובה מיידית . שקפו את ההבדלים בין התשובות . אמרו , למשל : "זה מעניין מאוד . רווית אומרת שהיא ילדה בת 12 שגרה בבת-ים , ואילו שירה , שגם היא בת 12 וגרה בבתים , מגדירה את הזהות שלה אחרת לגמרי . שירה אומרת שהיא ילדה שאוהבת ללמוד . " . 3 חלקו לתלמידים את הדפים לתלמידים : תעודת זהות , ובקשו מהם למלא את הדפים וליצור את תעודות הזהות שלהם . בקשו מהתלמידים להדביק בתעודת הזהות שלהם את התמונה שלהם , שהביאו מהבית . . 4 התלמידים יציגו במליאה את תעודת הזהות שהכינו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר