עמוד:14

יחידה 1 הזהות שלי ושל חבריי לכיתה משך הפעילות : שני שיעורים בני 45 דקות כל אחד . הרעיון : התלמידים יכירו את מגוון המאפיינים המרכיבים את הזהות שלהם ואת מגוון הקבוצות הקיימות בכיתה . התלמידים יזהו את המכנים המשותפים להם ולחבריהם לכיתה , ויבינו את המשמעות של ההבדלים ביניהם . המטרות : . 1 להבין שהזהות מורכבת מהשתייכות לקבוצות שונות ומההעדפות האישיות של כל אחד . . 2 ללמוד על היתרונות ועל החסרונות של נקודות הדמיון והשוני בין תלמידי הכיתה . . 3 להבין ששיפוט על פי מאפיינים חיצוניים עלול להיות מוטעה ואף לפגוע ביחסים בין-אישיים . הנחיות למורים : היחידה הזאת מתמקדת בנושא : הזהות שלי ושל האחרים סביבי . סביב הנושא עולות השאלות : איך אני מגדיר / ה את עצמי ? על פי איזה סדר עדיפויות ? איך אחרים מגדירים את עצמם ? מה דומה ומה שונה בין בני האדם ? כדי להמחיש את המושג , התלמידים ירכיבו את תעודת הזהות שלהם ויתארו בה את עצמם ( השם שלי , הצבע האהוב עליי , התחביב או החוג שלי , השיעור האהוב עליי בבית-הספר , המשחק האהוב עליי וכדומה . ( לאחר מכן יגדירו התלמידים את הזהות שלהם על פי הקבוצות שהם משתייכים אליהן . זאת באמצעות כרטיסיות המציגות מגוון רחב של קבוצות אוכלוסייה , המייצג את המגוון הקיים במדינת ישראל . התלמידים יגלו שהזהות שלהם מורכבת ממאפיינים רבים ; חלקם מאפיינים שהם נולדו עמם ( מרכיבי זהות שיוכיים , ( וחלקם מאפיינים שהם רכשו במהלך החיים ( מרכיבי זהות נרכשים . ( כאשר יבינו התלמידים שלכל ילדה וילד בכיתה יש זהות מורכבת , הם יוכלו למצוא מכנה משותף גם עם תלמידים שחלק ממרכיבי הזהות שלהם שונים . כחוט השני עובר ביחידה מסר חשוב : בני האדם מורכבים , ואי אפשר להכיר איש רק על פי מרכיב זהות אחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר