עמוד:7

שיטת החקר המדעי תופעות רבות סביבנו אינן מובנות מאליהן , וכדי להבין אותן אנו שואלים שאלות ומחפשים להן תשובות . המדע הוא תהליך של התבוננות , של לימוד ושל חשיבה על דברים שאנו רואים סביבנו . כשמדענים שואלים שאלות , עליהם לבצע מחקר כדי למצוא את התשובות . המחקר כולל איסוף מידע , עריכת ניסויים ותצפיות , וכן הסקת מסקנות לפי התוצאות . מדענים משתמשים בשיטת החקר המדעי , השיטה הטובה ביותר שנמצאה עד כה לבדיקת שאלות בצורה אמינה , מדויקת ואובייקטיבית . נלמד מהם השלבים בשיטת החקר המדעי , וניעזר בדוגמה שתדגים לנו את השיטה הזאת . דוגמה לתהליך חקר יעילות אבקת כביסה במפעל כימי המייצר אבקות כביסה פיתחו אבקת כביסה חדשה . במעבדת המפעל בדקו איזו כמות אבקה יש לשים במכונת הכביסה כדי לקבל כביסה נקייה בלי לבזבז אבקה מיותרת . המדענים במעבדת המפעל ביצעו ניסוי : הם לקחו כמה חתיכות בד זהות והכתימו כל אחת מהן בכתם קפה . הם טבלו כל חתיכת בד בכוס שבה מים עם אבקת כביסה בכמות שונה . לאחר 10 דקות הוציאו המדענים את חתיכות הבד מהכוסות , והשוו אותן לחתיכת בד שנטבלה במים ללא אבקת כביסה . המדענים ביצעו את הניסוי זה כמה פעמים . נעקוב אחר שלבי החקר שביצעו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר